مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان از نجات ۳۶ گمشده در محور آستارا به اردبیل خبر داد و گفت: امدادگران پایگاه آستارا_صیادلر پس از اعزام به منطقه مذکور طی دو ساعت تلاش عملیات جستجو توانستند گم‌شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ سیاوش غلامی  از گم‌شدن یک گروه ۳۶ نفره در ارتفاعات خبر داد و اظهار کرد: این حادثه در محور آستارا به اردبیل در منطقه ییلاقی مشند رخ داد.

وی با بیان اینکه ۳۶ نفر طی روز گذشته گم‌شده و در ساعت 9 شب به اطلاع هلال‌احمر رسانده شد، افزود: امدادگران در ساعت ۲۱:۴۴حدود ۱۰ شب درصحنه حضور یافتند و خوشبختانه امدادگران پایگاه آستارا_صیادلر طی یک عملیات جستجو، گم‌شدگان را پیدا و به مسیر اصلی بازگردانند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه هیچ مصدومی نداشته، گفت: هم‌وطنان حتماً  باید از تجهیزات لازم در هنگام سفر و کوهنوردی استفاده کنند و مسیرهایی را انتخاب کنند که خوب می‌شناسند و اخبار هواشناسی را نیز دنبال کنند.

غلامی با تأکید بر اینکه علاقه‌مندان به کوهنوردی به دلیل عدم آشنایی گروه‌های کوهنوردی با شرایط جوی مناطق صعب‌العبور کوهستانی و نوعاً عدم آشنایی با منطقه، از سفر به مناطق کوهستانی و ارتفاعات اجتناب کنند، تصریح کرد: گروه‌های کوهنوردی ضمن به همراه داشتن تجهیزات لازم کوهنوردی حتی‌المقدور قبل از حرکت، هیئت کوهنوردی و مراکز امدادی را از زمان و منطقه صعود خود مطلع کنند.