معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۴۴۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند گفت: حال ۹۰ نفر آنها وخیم است.

گیل خبر/ به گزارش تسنیم، آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در دانش‌آموزان و کاهش نگرانی‌های والدین، شیوه‌نامه‌هایی از سوی وزارت بهداشت برای برگزاری حضوری امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم به مدارس سراسر کشور ابلاغ شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه قبل از شروع آزمون‌ها، کارشناسان بهداشتی از کلیه مدارسی که از نظر برگزاری حضوری امتحانات واجد شرایط استاندارد بودند بازدید کردند خاطرنشان کرد: فاصله 2 متری بین صندلی‌‌ها در حوزه‌های امتحانی از جمله مواردی است که رعایت آن بسیار الزامی است.

حیدرزاده با بیان اینکه در هر حوزه یک کارشناس شبکه بهداشت به‌عنوان مراقب سلامت حضور دارد و فرآیند تب‌سنجی دانش‌آموزان را قبل‌ از ورود به حوزه‌های امتحانی انجام می‌دهند گفت: در حین برگزاری امتحان به‌محض مشاهده دانش‌آموزان مبتلا یا علائم مشکوک به کرونا اتاق‌ ایزوله در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی ضمن درخواست از والدین دانش‌آموزان برای عدم تجمع در حوزه‌های امتحانی افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانش‌آموزان در محل برگزاری آزمون‌ها یک تکلیف است ولی برای خارج از حوزه امتحانی خود والدین باید توجه داشته باشند و تجمع نکنند زیرا ممکن است سرعت انتشار این ویروس دو چندان شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیماری کرونا همچنان در استان فعال است اظهار داشت: در حال حاضر 440  بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که در 24 ساعت گذشته حدود 100 بیمار جدید به این آمار افزوده شدند همچنین حال 90 بیمار نیز وخیم گزارش شده است.