گیل خبر/ سامان بدر روزنامه نگار در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

در انتخابات شورای شهر دوم سال 81 به نوعی یکی از آزادترین انتخابات بعد از انقلاب بود و امثال تاج زاده از حزب مشارکت تا حتی نیروهای نهضت ازادی و نیروهای ملی مذهبی هم کاندیدا بودند. ولی در نهایت لیست موسوم به آبادگران با کمترین نرخ مشارکت پیروز شد. احمدی نژاد با انتخاب به عنوان شهردار تهران از همین دوره تولد سیاسی یافت. چند ماه بعد بهروز افخمی نماینده وقت تهران در مجلس با انتقاد از مردم تهران بابت عدم مشارکت در انتخابات با اشاره به تعطیل کردن مراکز فرهنگی و هنری، مطرود کردن انجمن‌ها و از رونق انداختن فرهنگسراهای تحت اداره شهرداری ابراز داشت: مردم تهران این روزها با حیرت نتایج انفعال و تنبلی سیاسی خود در انتخابات سال گذشته‌ شورای شهر را می‌بینند.

از جمله کسانی که از احمدی نژاد مقابل بهروز افخمی تمام قدحمایت کرد، غلامعلی حدادعادل رئیس وقت فراکسیون اقلیت مجلس ششم بود. وی در نطق پیش از دستور خود با تمجید کامل از احمدی نژاد گفت: «شهردار شهرداری را از یک بنگاه سیاسی به یک موسسه‌ی خدمت به مردم تبدیل کرده است» صداوسیمای علی لاریجانی هم که به نوعی بنگاه تبلیغاتی شهرداری تهران بود تمام صحبت های حداد عادل و احمدی نژاد مقابل بهروز افخمی را پوشش کامل داد. ( صداوسیمای لاریجانی حتی نحوه کارهای احمدی نژاد را با صحنه آهسته و موزیک احساسی پخش می کرد)

ولی امروز که سال ها گذشته، حدادعادل درخواست ردصلاحیت فوری احمدی نژاد را می دهد، احمدی نژاد حداد عادل را به دستبوسی فرح متهم می کند و در سخنرانی معروف « چه خبرتونه چه خبرتونه» می گوید: «آقا ما با این لاریجانی ها مشکل داریم! »شاید امروز تفکرات بهروز افخمی هم به احمدی نژاد بیشتر شباهت داشته باشد تا اصلاح طلبان! خودش هم که می گوید هرگز اصلاح طلب نبوده ام. این نمونه ای از تغییر نگرش سیاستمداران در ایران در یک بازه نه چندان طولانی است. شما در نظر بگیرید همین کاندیداها که در ستاد انتخابات علیه لاریجانی موضع گرفته اند، چند سال آینده چگونه خواهند بود. این تکرار کمدی تاریخ آدم ها را چگونه به ما نشان می دهد. گویی گذشته شان را یادشان نمی آید و فکر می کنند همه کم حافظه اند. تغییر این سیاست ها خودش یک فیلم جالب در سینمایی است که البته افخمی نمی تواند کارگردانش باشد. ولی می توان از نام یکی از فیلمهایش الهام گرفت.