مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به آمادگی برای برگزاری امتحانات نهایی پایه های نهم و دوازدهم، گفت: ۲۴۰ حوزه امتحانی برای دانش آموزان پایه دوازدهم پیش بینی شده است.

گیل خبر/ به نقل از مهر ؛ محمد رحمتی با اشاره به اینکه امتحانات نهایی دو پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری در مدارس استان گیلان برگزار می‌شود، اظهار کرد: تمام نکاتی که از سوی علوم پزشکی گیلان برای چگونگی برگزاری امتحانات ابلاغ شده در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌های پایه دوازدهم در ۲۴۰ حوزه امتحانی، ادامه داد: اگر چه امسال حدود هزار دانش آموز کمتر نسبت به پارسال در امتحانات نهایی حضور دارند، اما دو حوزه امتحانی به تعداد حوزه‌های نهایی افزوده شده است.

رحمتی اضافه کرد: با توجه به افزایش فاصله دانش آموزان در حوزه‌های امتحانی از یک و نیم متر به ۲ متر پیش بینی‌های لازم انجام شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برگزاری یک امتحان در پایه نهم، این امتحان در اکثر مدارس متوسطه اول برگزار خواهد شد، افزود: با توجه تعداد زیاد مدارس و همچنین تعداد دانش آموزان در این پایه بین ۱۰ تا ۳۰ نفر هستند در این پایه تحصیلی مشکل خاصی برای برگزاری آزمون نداریم.

وی ادامه داد: امتحانات پایه نهم در مدارس و سوالات در شهرستان‌ها و استان طرح و توسط مدیران و معلمان برگزار می‌شود.

رحمتی اضافه کرد: در پایه دوازدهم در هر شهرستان تعدادی از حوزه‌های امتحانی پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در زمان برگزاری امتحانات در هنگام ورود هم دانش آموزان و هم عوامل برگزاری امتحانات تب سنجی خواهد شد، افزود: در صورت مشاهده موارد مشکوک، با عوامل بهداشتی اقدامات لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه در همه حوزه‌های امتحانی باید یک مراقب بهداشت حضور داشته باشد، گفت: این اقدام برای بررسی و غربالگری موارد مشکوک توصیه شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code