مدیرعامل توزیع برق گیلان:
۱۴۰۰/۰۲/۲۰ ۱۵:۵۷ چاپ

محمد اسماعیل هنرمند مدیرعامل شرکت توزیع برق استان به تشریح جزئیات طرح جهادی بهسازی شبکه‌ برق روستاها ( بهارستان) در گیلان پرداخت.

گیل خبر/ وی خاطر نشان کرد : شرکت توزیع برق گیلان وظیفه خدمت رسانی به جمعیت روستایی بالغ بر950 هزار نفر در سراسر استان را برعهده دارد و بخش زیادی از شبکه های برق رسانی به روستاها باتوجه به نوع آب و هوا و اقلیم منطقه از قدمت و به طبع از فرسودگی بالایی برخوردار هستند.

هنرمند اضافه کرد: عدم اجرای کامل طرح‌های هادی روستایی از سوی متولیان امر طی سال‌های اخیر، سبب قرارگیری شبکه برق در معابر و مزارع روستاها شده و مشکلاتی را برای روستائیان عزیز ایجاد کرده است، لذا صنعت برق در راستای حمایت و کمک به روستائیان عزیز برنامه بهسازی و تقویت شبکه برق روستاها را در دستورکار قرارداده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان تصریح کرد: بمنظور اجرای طرح بهارستان در سطح استان در پنج محور "جابجایی و مقاوم سازی پایه های برق معابر روستایی" ، "اصلاح و احداث روشنایی معابر عمومی در روستاها" ، "تقویت شبکه و تامین ولتاژ مطمئن مشترکین روستاها" ، "اصلاح فرسودگی شبکه از جمله پایه و سیم" و "باز آرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار  ضعیف شبکه های روستایی" برنامه ریزی صورت پذیرفته است .

وی تاکید کرد : اجرای این 5 برنامه مجموعاً جمعیتی معادل 228199 نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد و طی آن 6361 جابه جایی پایه های برق، 3891 کیلومتر اصلاح شبکه، 9287 روشنایی معابر و احداث 361 ترانسفورماتور با ظرفیت 35470 کیلوولت آمپر اجرایی خواهد شد.

هنرمند گفت: برای اجرای موارد مذکور در قالب طرح جهادی بهسازی شبکه‌ برق روستاها ( بهارستان) به 2.987.670 میلیون ریال اعتبار نیاز می باشد.
وی افزود: از ابتدای سال 1400 و در راستای افزایش پایداری شبکه های توزیع برق روستایی، 50 کیومتر از شبکه فرسوده و مسی با کابل خودنگهدار با اعتباری معادل 70 هزار میلیون ریال جایگزین شده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت: همچنین از ابتدای سال جاری و برای تامین برق 1595 تک خانوار روستایی فاقد برق با اعتباری معادل 62400 میلیون اقدام شده است.
هنرمند درخصوص محرومیت زدایی و عدالت محوری و  برخورداری از نعمت برق عنوان کرد : تمامی روستاهای  بالای 10 خانوار  استان که مشکل دریافت مجوز از منابع طبیعی را ندارند برق دار شده اند و در همین راستا با انجام کارهای مطالعاتی و جذب اعتباری معادل 9 میلیارد تومان در سال جاری 11 روستا به صورت فتوولتائیک برق دار خواهد شد

هنرمند در پایان گفت: براساس اعلام وزارت نیرو با توجه به گشایش‌های ایجاد شده در تبصره‌های 6 و 15 قانون بودجه سال 1400، برنامه بهسازی و تقویت شبکه برق 10‌هزار روستا تدوین و تا پایان سال به اتمام خواهد رسید و امید است با حمایت نمایندگان مجلس، امکان بهسازی و تقویت شبکه برق در تمامی روستاهای کشور طی برنامه 5 ساله فراهم شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code