پیش بینی هواشناسی؛
۱۴۰۰/۰۲/۱۸ ۱۶:۰۴ چاپ

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه از عصر و شب فردا شاهد نفوذ تدریجی سامانه خنک و بارشی به منطقه خواهیم بود، گفت: احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب ررودخانه ها و برخورد صاعقه وجود دارد.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ محمد دادرس، آسمان گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: در برخی از نقاط شاهد وزش باد، رگبار و رعد و برق هستیم.

وی فومن با ۲۲ درجه سلسیوس و اسب وونی با ۹ درجه سلسیوس را به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان دانست و افزود: شهرستان صومعه سرا با ۴۶ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته را ثبت کرده و بعد از آن املش با ۱۸ میلیمتر است.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده تضعیف تدریجی سامانه ناپایدار طی امروز در منطقه است، تصریح کرد: به تدریج کاهش ابر و افزایش دما تا فردا مورد انتظار است.

دادرس، از بازگشت باران به گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: مجددا از عصر و شب فردا، با نفوذ تدریجی سامانه خنک و بارشی به منطقه، شاهد ابرناکی، رگبار باران، وزش باد و رعد و برق خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مناطق مستعد احتمال تگرگ وجود دارد، گفت: کاهش پنج تا ۱۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان از دوشنبه تا پایان پنجشنبه پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان اضافه کرد: این سامانه بارشی تا پایان هفته در استان فعال است و احتمال آبگرفتگی، بالا آمدن ناگهانی سطح آب ررودخانه ها و برخورد صاعقه وجود دارد.