گیل خبر/ در بسته شنیده های گیل خبر اخبار و شنیده هایی رسمی و غیر رسمی انتخاباتی از گوشه و کنار استان را در اختیار خوانندگان خود قرار می دهیم که خواندن آن خالی از لطف نیست.

*تغییر در انتخاب اعضای هیات نظارت بعضی شهرستان ها

شنیده ها حاکی از آن است به دنبال اعتراض به روند بررسی صلاحیت کاندیداهای شورا در بعضی شهرستان ها از جمله انزلی و رودبار، اعضای هیات نظارت آن ها با تغییراتی مواجه شده است و افراد جدیدی منصوب شده اند. گفتنی است به علت حضور نمایندگان مجلس در روند نظارتی انتخابات شوراها شاهد دخالت گسترده آن ها در انتخاب افراد هیات های نظارتی در حوزه های انتخابیه مختلف هستیم که با اعتراضات مختلفی همراه بوده است. شنیده می شود احتمال تغییر در هیات نظارت شهرستان رشت به دلیل تایید بعضی کاندیداهایی که جواب استعلام آن ها منفی بوده نیز وجود دارد.

*ردصلاحیت بیش از 50 درصد اعضای شوراهای شهر استان گیلان

شنیده ها حاکی از ان است بیش از 50 درصد اعضای شوراهای شهر در استان گیلان با ردصلاحیت مواجه شده اند. به نظر می رسد انتقادات در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و نارضایتی افکار عمومی از جمله دلایلی است که کار اعضای شورا را برای تایید صلاحیت با مشکل مواجه کرده است و عملکرد آن ها با ذره بین بیشتری مورد توجه هیات های نظارت قرار گرفته است. هرچند هرکدام از اعضای شورا طرفداران خاص خودشان را به دست آورده اند اما به نظر می رسد عدم حضور آن ها در انتخابات چندان مساله مهمی توسط افکار عمومی نیست.

*احتمال رد کاندیداهای تایید شده فعلی

گفته می شود در در رشت صلاحیت هر هشت عضو شورای کاندیدای این دوره مورد تایید قرار نگرفته است. صلاحیت هر 5 عضو شورا در لاهیجان و تالش و 3 عضو شورا در انزلی نیز تایید نشده است. البته گفته می شود کاندیداهایی که تایید شده اند نیز ممکن است دوباره با مشکل ردصلاحیت مواجه شوند که در این میان نام چند کاندیدای مطرح در شهرهایی چون رشت و انزلی و لاهیجان هم محتمل به نظر می رسد.

*تلاش 6 عضو شورای رشت برای انداختن مشکل پرداخت پاداش به گردن یک عضو دیگر

شنیده ها حاکی از آن است هفت عضو شورای شهر رشت که به علت نامه بازرسی و رای «رد مال» و «غصب اموال» هیات حل اختلاف استان در انتخابات دوره ششم با مشکل صلاحیت مواجه شده اند در نظر دارند مشکل خود را به گردن رئیس وقت شورا بیندازند و مدعی شوند پرداخت پاداش به آن ها توسط وی امضاء شده است و آن ها بعد از نامه بازرسی به استرداد فوری پول اقدام کرده اند و قصوری متوجه آن ها نیست. گفتنی است خود رئیس وقت شورا در انتخابات جاری به عنوان کاندیدا حضور دارد و مشخص نیست وی قرار است مشکل را به گردن چه کسی بیندازد.

*ثبت شکایت ردصلاحیت بدون دریافت رسید

شنیده ها حکایت از آن دارد کاندیداهایی که صلاحیتشان در انتخابات هنوز مورد تایید قرار نگرفته برای پیگیری اعتراضات خود به استانداری گیلان مراجعه کرده اند که علی رغم ثبت اعتراض به آن ها رسیده تحویل داده نشده است و موجبات نگرانی آن ها را فراهم کرده است.