مدیرکل هواشناسی گیلان، گیلان با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار در منطقه از عصر و شب امروز است، تصریح کرد: طی ۴۸ ساعت آینده در برخی از نقاط رگبار و رعد و برق و وزش باد و تگرگ مورد انتظار است.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا ؛ محمد دادرس، آسمان گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: پره سر با ۲۴ درجه سلسیوس و ماسوله با ۱۵ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و خنک ترین نقاط استان هستند.

وی بیشینه و کمیته دمای هوای رشت را به ترتیب ۲۳ و ۱۵ درجه سلسیوس دانست و افزود: میزان رطوبت نسبی هوای استان ۷۰ درصد است.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده گذر جریانات کم و بیش ناپایدار در منطقه از عصر و شب امروز است، تصریح کرد: طی ۴۸ ساعت آینده در برخی از نقاط رگبار و رعد و برق مورد انتظار است.

دادرس، منطقه فعالیت این سامانه خنک و بارشی را مناطق جلگه ای و کوهستانی استان دانست و ادامه داد: به تدریج از شنبه با نفوذ توده هوای ناپایدار در منطقه شرایط برای روند افزایش ابر و کاهش نسبی دما و در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق و تگرگ در مناطق مرتفع تا دوشنبه مهیا می شود.

وی با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی مذکور در عصر و شب شنبه از شدن بیشتری برخوردار است، خاطرنشان کرد: به واسطه رگباری بودن بارش ها احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها وجود دارد لذا مردم از استقرار در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند و در معرض رعد و برق قرار نگیرند.