سخنگوی گمرک گفت: ۸۰ نفر خارجی (تبعه پاکستان) وپنج ایرانی امروز از مرز میرجاوه به تفتان پاکستان وارد شدند و ۷۲ پاکستانی و چهار ایرانی از مرز تفتان پاکستان به مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان وارد شدند؛ و از مرز ریمدان نیز ۳۰ نفر وارد و ۶ نفر به سمت پاکستان خارج شدند.

گیل خبر/ به نقل از تسنیم: سخنگوی گمرک گفت: با وجود اعلام محدودیت ها برای ورود و خروج مسافر به سمت پاکستان و هند، امروز ۷ اردیبهشت ماه ۱۹۲مسافر از مرز میرجاوه و ریمدان تردد داشتند.

سید روح اله لطیفی اظهار کرد : 80نفر خارجی(تبعه پاکستان) وپنج ایرانی امروز از مرز میرجاوه به تفتان پاکستان وارد شدند و72پاکستانی و چهار ایرانی از مرز تفتان پاکستان به مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان وارد شدند. و از مرز ریمدان نیز 30 نفر وارد و 6 نفر به سمت پاکستان خارج شدند.

وی افزود : تا کنون ابلاغیه ای یا مکاتبه ای رسمی برای ممنوعیت ورود و خروج مسافری در حوزه مرزهای زمینی به سمت پاکستان به گمرک و سازمان های مستقر در مرز داده نشده، اما بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان سیستان و بلوچستان که با حضور فرمانداران و اعضای ستاد این استان برگزار شد از فردا ورود اتباع خارجی ( پاکستانی ها) به ایران از مرزهای زمینی و بازارچه های استان سیستان و بلوچستان، ممنوع بوده و از خروج ایرانی ها به سمت پاکستان نیز ممانعت به عمل می آید و صرفا اتباع دو کشور می توانند به کشور خود برگردند.

وی اضافه کرد: بر اساس این تصمیم که نسخه رسمی آن هنوز به گمرک ارسال نشده، کنترل های بهداشتی کامیون های تجاری نیز به مدت 10 روز افزایش می یابد و شناورهای تجاری نیز تحت کنترل ها و پروتکل های سخت گیرانه ای امکان تخلیه و بارگیری پیدا می کنند.

وی در خصوص مسیرهای هوایی گفت: براساس اطلاعیه های سازمان هواپیمایی کشوری فروش بلیط به 15 کشور ممنوع شده وپروازهایی به مبدا و مقصد هند نیز صورت نمی گیرد.

لطیفی ابراز امیدواری کرد تاهر چه سریعتر تصمیمات از کانال قانونی به دستگاههای اجرایی ابلاغ شود.

 

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code