رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها:
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۰۹:۱۰ چاپ

 رییس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای  اسلامی کشور از موافقت این هیات با برگزاری انتخابات شوراها به صورت کاملا الکترونیکی در ۲۴ شهر کشور خبر داد تا نخستین گام مهم برای برگزاری انتخابات غیرحضوری در تاریخ انتخابات ایران برداشته شود.

گیل خبر/ به گزارش ایرنا از روابط عمومی دبیرخانه دائمی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، سیدحمیدرضا کاظمی در باره درخواست وزارت کشور  برای برگزاری الکترونیک انتخابات در برخی شهرها تصریح کرد: هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بنا به درخواست وزارت کشور و با توجه به ظرفیتی که وزارت کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک در اختیار داشت با برگزاری الکترونیک انتخابات در ۸ کلان‌شهر و ۱۶ مرکز استان موافقت کرده است.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها افزود: انتخابات در شهرهای مشهد، شیراز، کرج ، اهواز، کرمانشاه، قم، اصفهان، تبریز، بوشهر، بیرجند، قزوین، بندرعباس،  شهرکرد، زنجان، یاسوج، همدان، ارومیه، رشت، بجنورد، سمنان، گرگان، ایلام، خرم آباد و ساری به شیوه الکترونیک برگزار خواهد شد.

 نماینده پلدختر خاطرنشان کرد: پیش از این  و در جریان نام نویسی داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا، هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای  اسلامی کشور با درخواست وزارت کشور برای ثبت نام مجازی داوطلبان موافقت کرده بود.

به گفته وی، این هیأت با برگزاری انتخابات الکترونیک در شهر تهران به دلیل برگزاری همزمان  ۴ انتخابات ریاست جمهوری، شورای شهر، میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری مخالفت کرده است.

روز جمعه ۲۸ خردادماه آینده چهار انتخابات در ایران برگزار می شود که سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در آن به صورت سراسری خواهد بود اما بطور همزمان، انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نیز در چند استان انجام خواهد شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code