معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش حدود ١٠ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از انتشار از ویروس کرونا در اماکن سرپوشیده استان خبر داد.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده روز شنبه افزود : بر این اساس رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن سرپوشیده به حدود ۷۴ درصد طی هفته گذشته رسیده است.

وی با بیان اینکه در اماکن باز و غیرسرپوشیده این مراعات همچنان زیر ۶۰ درصد است، عنوان کرد: این میزان خیلی پایین است در حالیکه باید به بیش از ۹۰ درصد افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه باید در فضاهای باز نیز ماسک استفاده شود، خاطر نشان کرد: استفاده از آن هم باید صحیح انجام شود و جابجایی ماسک، پایین بردن آن از روی صورت و بردن روی چانه و گردن و بازگرداندن آن خود می تواند عامل انتقال ویروس باشد.

وی با بیان اینکه از ساعت ١٨ پنجشنبه گذشته ظرف ۲۴ ساعت ۱۵۰ بیمار جدید مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان بستری شدند، اضافه کرد: طی یکی دو هفته اخیر ۸۰۰ بیمار جدید سرپایی نیز شناسایی شدند.

دکتر حیدرزاده خاطر نشان کرد: هم اکنون ۹۶۰ بیمار مبتلا به بیماری کووید ١٩ در بیمارستان های گیلان بستری بوده که حدود ١١٠ نفر در بخش مراقبت های ویژه هستند.

جز رضوانشهر که در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارد بقیه شهرستان های استان گیلان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code