وزیر علوم درباره آخرین رایزنی‌های انجام‌شده با وزارت بهداشت برای تزریق واکسن کرونا به دانشجویان زیرمجموعه وزارت علوم توضیح داد.

گیل خبر/ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: خواهش ما از وزیر بهداشت این بود که اگر قرار است در مجموعه دانشگاهی وزارت بهداشت در حد عمومی تزریق واکسن به دانشجویان انجام شود، در شرایط مساوی اولویت واکسیناسیون دانشجویان را به مجموعه دانشجویان وزارت علوم هم تسری دهند.

او درباره نتیجه آخرین رایزنی‌ها برای تزریق واکسن کرونا به دانشجویان زیرمجموعه وزارت علوم گفت: همه این مسائل را به وزارت بهداشت واگذار کردیم؛ درباره بحث واکسیناسیون خانواده دانشگاهی وزارت علوم صحبتی خارج از روال نداشتیم.

غلامی افزود: علاقه‌مند هستیم آموزش‌های حضوری هرچه زودتر شکل بگیرد و دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند. اگر در سایه تزریق واکسن این امر محقق شود، از آن استقبال می‌کنیم.

وزیر علوم در ادامه درباره آخرین تصمیمات وزارت علوم برای برگزاری امتحانات پایان ترم گفت: با توجه به شرایط فعلی، امتحانات پایان ترم مجازی خواهد بود. برگزاری کلاس‌های عملی هم بستگی به شرایط دارد. 

 
غلامی اظهار کرد: سال گذشته هم برای برگزاری کلاس‌های عملی مشکل داشتیم که برگزاری آنها را به تابستان موکول کردیم. اگر در تابستان امسال هم شرایط برگزاری کلاس‌های عملی فراهم شود حتماً این اقدام را انجام خواهیم داد.

او گفت: اگر شرایط شیوع کرونا در کشور آرام و وضعیت رنگ‌بندی شهرها آبی شود، از این امکان برای جبران کلاس‌های عملی دانشجویان استفاده خواهیم کرد.