گیل خبر/ پس از انتشار گزارش میدانی گیل خبر از وضعیت و قیمت فروش زولبیا و بامیه رمضان در شهر رشت (اینجا را بخوانید)، جمشید جدی رئیس اتحادیه قنادان این شهر در گفتگویی با گیل خبر توضیحاتی در این زمینه داد.

رییس اتحادیه قنادان شهر رشت ضمن تقدیر از حساسیت رسانه ها و شهروندان در این خصوص گفت: در جلسه نرخ گذارى برای زولبیا و بامیه ماه رمضان مصوب شد تا نرخ نامه اتحادیه بر روى سه رنگ کاغذ سفید برای محصول ممتاز، کاغذ آبى (برای درجه یک و کاغذ صورتى برای قیمت درجه دو چاپ شده و به مغازه داران با مُهر اتحادیه تحویل گردد که این کار نیز انجام شد.

جدی در ادامه اظهار کرد: از سالهاى قبل طبق روال و به منظور پایین نیاوردن شاًن مغازه داران روى برگه های نرخنامه درجه بندى محصول قید نمی گردید و درجه بندى قنادیها نیز با ایتم هاى صادره از اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف شهرستان می باشد. در حال حاضر در سطح واحدهای صنفی این اتحادیه قمیت مصوب هرکیلو زولبیا و بامیا ممتاز ٤٣ هزار تومان و درجه یک ٣٨ هزار تومان و درجه دو نیز ٣٤ می باشد.

رئیس اتحادیه قنادان رشت در پاسخ به پرسش از وضعیت واحدهایی که زولبیا و بامیه را به بهانه های رژیمی و غیره تا قیمت ۶۶ هزارتومان بفروش می رسانند گفت: اتحادیه قنادان بارها در این خصوص به واحدهای صنفی خود متذکر شده و با هرگونه افزایش قیمت و تخلف از نرخ مصوب برخورد خواهد کرد.

جمشید جدی در پایان ضمن آرزوی قبولی طاعات برای شهروندان رشت گفت: از شهروندان میخواهیم تا زیر بار خرید زولبیا و بامیه ماه رمضان به بهانه هایی همچون محصولات رژیمی و کم شکر و... نرفته و هرگونه تخلف افزایش قیمت را از طریق سامانه ۱۲۴ صمت و یا تلفن های این اتحادیه گزارش دهند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code