گیل خبر/ به گزارش گروه اقتصادی گیل خبر چند روز قبل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از مشخص شدن قیمت اقلام مصرفی ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

بر این اساس؛ قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه ممتاز ۴۳ هزار تومان همچنین قیمت هر کیلوگرم بامیه درجه یک ۳۸ هزار تومان و درجه دو ۳۴ هزار تومان اعلام شده است.

وی همچنین قیمت هر کیلوگرم آش ممتاز را ۴۸ هزار تومان، درجه یک ۴۲ هزار تومان، درجه دو ۲۹ هزار تومان و قیمت هر کیلو گرم هلیم ممتاز نیز ۳۷ هزار تومان، درجه یک ۳۲ هزار تومان و درجه دو ۲۸ هزار تومان اعلام کرد .

اما طی بررسی میدانی امروز (۲۷ فروردین) سایت گیل خبر از ۳۰ واحد صنفی سطح شهر رشت قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه در محل‌ فروش دارای نوساناتی می باشد.

در این راستا اطلاعیه ای مکتوب با امضای رئیس صنف قنادان شهرستان رشت در برخی قنادی ها دیده می شود که بدون در نظر گرفتن کیفیت ممتاز یا درجه یک و درجه دو  بودن آن محصول تنها از قیمت ۴۳ هزار تومانی هرکیلو زولبیا و بامیه خبر می دهد !

در بررسی میدانی خبرنگار گیل خبر از ۳۰ واحد صنفی فروش این محصول در شهر رشت میانگین قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه مخلوط بین ۴۰ تا۵۰ هزار تومان است و در برخی قنادی ها نیز با عناوینی چون "زولبیا و بامیه رژیمی" یا "پفکی‌کم‌ شیرین" این محصول با قیمت ۵۵ و ۶۰ هزارتومان فروخته می شود .

همچنین در واحدهای صنفی مذکور، بامیه بصورت جداگانه بر خلاف قیمت رسمی ۳۸ هزارتومان اعلام شده تفاوتی با قیمت زولبیا و بامیه مخلوط نداشت و تعداد زیادی از قنادی های سطح شهر این محصول را با قیمت ۴۳هزارتومان ارائه می کنند!

در ادامه بررسی میدانی خبرنگار گیل خبر، قیمت هرکیلو آش قلمکار فارغ از درجه بندی کیفی آن بین ۴۵ تا ۴۸هزار تومان می باشد و قیمت هرکیلو هلیم و آش رشته نیز عموما ۳۷هزار تومان گزارش شده است.

همچنین تعدادی از آش فروشی های محلی رشت و یک مورد در مرکز شهر آش قلمکار درجه دو خود را با قیمت ۲۹هزارتومان به فروش می رسانند.

گفتنی است گرچه تفاوت کیفی و ظاهری این محصولات در محل فروش قابل مشاهده است اما تفاوت قیمت بین محصولات درجه یک و دو خصوصا در مورد نرخ قنادی‌ها وجود ندارد.

رئیس سازمان صمت گیلان در مصاحبه خود از تشدید و استمرار نظارت بر بازار خبر داد و سوال در این جاست که آیا کیفیت این نظارت ها و برخورد با اتحادیه ها و واحدهای متخلف برای شهروندان ملموس خواهد بود و یا تنها شکل ظاهری و بی ثمر گذشته را حفظ خواهد کرد؟