مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار جوی پایدار طی ۷۲ ساعت آینده در استان، گفت: در برخی ساعت با گذر امواج ناپایدار شاهد بارش های رگباری خواهیم بود.

گیل خبر/ به نقل از مهر؛ محمد دادرس با اشاره به آخرین شرایط جوی استان گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی غالباً پایدار در منطقه است.

وی با بیان اینکه با توجه به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی در اکثر ساعات آسمان صاف و آفتابی برای گیلان پیش بینی شده است، افزود: گاهی با گذر امواج کم و بیش ناپایدار، در بعضی نقاط احتمال رگبار باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه امروز (جمعه) آسمان اکثر نقاط استان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، بعضی نقاط رگبار باران و رعد و برق پیش بینی شده است، گفت: این شرایط جوی طی دو روز آینده نیز در استان استقرار دارد.

وی افزود: ارتفاع موج دریا نیز برای این مدت حدود ۵۰ سانتی متر بوده و برای انجام فعالیت‌های مرتبط مناسب است.

دادرس با اشاره به اینکه آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز در حال حاضر صاف تا نیمه ابری و مه آلود و گاهی با افزایش ابر و وزش باد همراه بوده و احتمال رگبار پراکنده نیز برای ساعات آینده پیش بینی شده است، گفت: دمای شهر رشت نیز برای امروز بین ۱۱ تا ۲۴ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.