آغاز واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی از صبح امروز با حضور معاون وزیر ورزش آغاز شد.

گیل خبر/ به نقل از ورزش سه؛ با توجه به حساسیت بازی های المپیک از چندی پیش به درخواست مسئولان ورزش کشور، ورزشکارانی که حضورشان در المپیک قطعی شده، در اولویت دریافت واکسن کرونا قرار گرفتند.

بعد از اینکه چند هفته قبل پارالمپیکی ها واکسن کرونا را دریافت کردند، از امروز رسما واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی هم آغاز شد. مجتبی عابدینی کاپیتان تیم ملی شمشیربازی نخستین ورزشکاری بود که واکسن کرونا را دریافت کرد و بعد از او دیگر هم تیمی هایش در تیم ملی شمشیربازی واکسینه شدند. قرار است طی روزهای آینده همه ورزشکارانی که حضورشان در المپیک توکیو قطعی شده، واکسن کرونا را دریافت کنند.

مهدی علی نژاد، معاون وزیر ورزش که ناظر واکسیناسیون ورزشکاران بود، در این باره گفت: به خاطر توجه ویژه وزارت ورزش و جوانان به ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی ، ایران جز اولین کشورهایی هست که کاروان المپیکی و پارالمپیکی خود را واکسینه می‌کند. در راستای توجهات دولت به بحث قهرمانان ملی و سلامت آنها ، براساس دستور وزیر ورزش تصمیم‌ گرفته شد تا واکسیناسیون ورزشکاران المپیکی هرچه سریعتر انجام شود.

وی افزود: پانزدهم فروردین اولین مرحله واکسیناسیون برای ورزشکاران پارالمپیکی انجام شد و امروز نیز برای ورزشکاران المپیکی انجام می‌شود. حدود ۱۲۵ نفر از کاروان پارالمپیکی ها و حدود ۳۰۰ نفر از ورزشکاران المپیکی مرحله اول واکسن را دریافت کردند. همه واکسن‌ها مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code