هزینه و مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

گیل خبر/ حتما از بین ویزاهای متعدد کانادا تابحال نام ویزای توریستی کانادا به گوش‌تان خورده است. ولی این نوع ویزای کانادا نیز همانند هر مجوز دیگر ورود به این کشور، متقاضیان را در یک مسیری قرار می‌دهد که گذر از آن، نیازمند داشتن اطلاعات کافی از نحوه اخذ ویزای توریستی، اعم از هزینه و مدت زمان صدور ویزا می‌باشد. لذا دنبال کردن این متن با ارائه مطالبی مفید در این باره، برای داشتن گشت و گذاری منحصر به فرد، خالی از لطف نخواهد بود.

درباره شرایط ویزای توریستی کانادا Visitor Visa چه چیزهایی را باید بدانیم؟ و چه اقداماتی لازم است انجام دهیم تا نتیجه بهتری بگیریم و درخواستمان ریجکت نشود؟ اسناد و مدارکی که باید برای دریافت ویزا ارائه کنیم چیست؟

ویزای توریستی چیست؟

پیش از هر اقدامی نسبت به سفر توریستی، دانستن این موضوع که اصلا ویزای توریستی کانادا چیست و چه مزایایی را در اختیارتان قرار می‌دهد، از الزامات ضروری می‌باشد. بطور کل، سفر به کشور کانادا از طریق اخذ دو نوع ویزای موقت و ویزای دائم قابل دستیابی می‌شود که از این بین ویزای توریستی به زیرگروه ویزاهای موقت تعلق میگیرد.

شما به عنوان یک توریست و گردشگر این نوع ویزا را با عناوین دیگری همچون ویزای اقامت موقت کانادا (TVR) و یا ویزای ویزیتور نیز باید بشناسید. ویزایی که تنها برای یک بازه مشخص 6 ماهه، اجازه سکونت در خاک کانادا را می‌دهد. به طوری که اتمام مدت ویزای توریستی پس از این زمان مشخص به منزله اجباری بودن خروج از خاک کشور کانادا می‌باشد.

چگونه برای اخذ ویزای توریستی کانادا اقدام کنیم؟

خواسته‌ی دریافت ویزا توریستی کانادا هم بواسطه ثبت درخواستتان در سفارت کانادا به جریان می‌افتد. اما پیش از آن لازم است تا نوع ویزای توریستی خود را مشخص کنید تا مطابق با پیش نیازهای آن، با فراهم کردن شرایط و مدارک مورد نیاز، تقاضای دریافت ویزا را ارسال نمایید.

انواع ویزای توریستی کانادا

شرایط خود را بسنجید و بسته به هدف مسافرتی خود یکی از انواع ویزا توریستی کانادا را انتخاب نمایید. تمامی انواع این ویزا فقط اقامت موقت را به شما اعطا می‌نماید و تنها چیزی که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند، تعداد دفعات ورودی است که از طریق آن، دولت کانادا مجوز سفر را صادر می‌کند.

ویزای توریستی سینگل (یک بار ورود)

چنانچه یک‌بار ورود به کانادا و سفر به این کشور در طول مدت اعتبار ویزای توریستی برایتان کفایت می‌کند، ویزای توریستی سینگل کانادا یا همان ویزای یک‌بار ورود، مناسب شما می‌باشد. این نوع ویزا با اعتبار 6 ماه پس از ترک خاک کانادا، دیگر مجددا اجازه ورود به این کشور را نمی‌دهد. بصورتی که اگر خواهان سفر مجدد به کانادا شوید، الزامی است که برای باری دیگر، ویزای توریستی را دریافت کنید.

ویزای توریستی مولتی یا مولتیپل (چند بار ورود)

علی رغم ویزای توریستی یکبار ورود، با نوعی دیگر از ویزای توریستی کانادا بنام ویزای مولتی یا ویزای چند بار ورود، تا پایان تمام شدن اعتبار ویزا، اجازه ورود به کانادا در دفعات مکرر را خواهید داشت.

مدت اعتباری که قادر به سکونت در کانادا هستید در هر دو نوع ویزای توریستی سینگل و مولتی به یک اندازه (6 ماه) می‌باشد. با این تفاوت که در ویزای سینگل، پس از این 6 ماه مجبور به ترک کانادا بدون بازگشت مجدد هستید. در صورتی‌که در ویزای مولتی بدون تمدید ویزای توریستی کانادا در بازه‌های شش ماهه تا پایان اعتبار ویزا (5 سال) قادر به رفت و آمد به کشور کانادا می‌باشید.

سوپر ویزای کانادا

اگر فردی بالای 18 سال هستید و از اقامت دائم کانادا برخوردارید، خواهید توانست والدین و یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را با کمک نوعی از ویزای توریستی کانادا، تحت عنوان سوپر ویزا به این کشور فراخوانید. این ویزا به نوعی حکم دعوتنامه‌ای را دارد که با اختصاص یافتن به افراد، اجازه سفر به کانادا را بدست می‌آورند.

 

هر سه نوع ویزاهای مربوط به مهاجرت توریستی، روش‌هایی معقول و مطلوبی هستند. این تصمیم شماست که میخواهید با انتخاب کدام یک سفر خود را آغاز نمایید.

چه کسانی واجد شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا هستند؟

برای اینکه بدانید که آیا بطور کل مشمول دریافت این نوع ویزا هستید، باید شرایط خود را با معیارهای نامبرده شده در زیر بسنجید.

-گواهی پزشکی به منظور داشتن سلامت جسم و روان
-سرمایه و توان مالی کافی برای ثابت کردن پرداخت هزینه‌های سفر و زندگی
-داشتن پلن مسافرتی جهت نمایان کردن محل اقامت، تاریخ بلیط رفت و برگشت، بازگشت به کشور خود پس پایان مدت اقامت و...
-عدم وجود خلاف و یا جنایتی در سابقه شخصی
-عدم شناخته شدن به‌عنوان تهدید و خطری برای امنیت کشور
-داشتن رفتاری مطابق با معیار و قوانین دولت در طول بازدید از کانادا


مدارک لازم برای ویزای توریستی کدامند؟

در گذر از روند اخذ ویزای توریستی کانادا، بخشی از مسیر به اسناد و مدارک مربوط می‌شود که باید بطور کامل جمع آوری شوند. اسنادی همچون:

-مدارک هویتی همانند گذرنامه، ترجمه شناسنامه و کارت ملی، دو قطعه عکس پرسنلی (3*4) و...
-فرم‌های تکمیلی درخواست ویزای توریستی که شامل اطلاعات فردی و خانوادگی می‌شود
-ترجمه‌ای از مدارک تحصیلی و شغلی (سابقه بیمه)
-پرینت اسناد بانکی به همراه گردش حساب در ماه‌های اخیر
-اجازه‌نامه خروج از کشور (برای متقاضیان خانم و افراد زیر 18 سال)
-کپی سند ازدواج در صورت متاهل بودن
-کارت پایان خدمت در صورت نیاز

البته باید توجه شود که موارد ذکر شده فقط شامل لیست کلی از مدارک لازم برای ویزای توریستی کانادا است. قوانین و مقررات و شرایط دریافت ویزا با توجه به شرایط فردی هر متقاضی باید بررسی شود.

هزینه ویزای توریستی کانادا چقدر است؟

این طبیعی است که میزان هزینه ویزای توریستی کانادا جز مشغله‌های ذهنیتان باشد. بطور کلی، هزینه اخذ ویزای توریستی کانادا با شامل شدن هزینه‌های مربوط به ثبت درخواست (به ازای هر فرد برابر 100 دلار و به ازای درخواست خانوادگی برابر 500 دلار) و هزینه بیومتریک (برای هر فرد برابر 85 دلار و برای سفر خانوادگی 170 دلار) چیزی در حدود 185 دلار کانادا می‌باشد.

این هزینه با توجه به نرخ دلار کانادا در بازار و همچنین در نظر گرفتن مبلغی نیز برای راهنمایی گرفتن از مشاوران و یا وکلای حقوقی در صورت نیاز، کاملا متغیر می‌شود.

صدور ویزای توریستی کانادا چه مدت زمان می‌برد؟

معمولا بر حسب نظم و قوانین دولت کانادا، مدت زمان مشخصی برای صدور ویزای توریستی کانادا تعیین شده است. این مدت زمان که از لحظه ارسال درخواست و مدارک به سفارت در نظر گرفته می‌شود معمولا طی 133 روزه کاری با بررسی پرونده از سوی اداره مهاجرت، منجر به صدور ویزای توریستی کانادا می‌شود. با این حال در برخی زمان‌هایی که ممکن است سفارت کانادا با حجم بالایی از درخواست کنندگان مواجه باشد این بازه زمانی کمی طولانی‌تر می‌شود.

سخن پایانی:

سفر توریستی به کانادا از آن انتخاب‌هایی است که بدون شک، ارزش یک‌بار تجربه کردن را دارد. تنها با یک چرخ زدن در اینترنت و تماشای زیبایی‌های شهرهای کانادا، قطعا تمایل پیدا می‌کنید که برای یک‌بار هم که شده فرصت لذت و تماشای این کشور را از آن خود نمایید. پس با اخذ ویزای توریستی کانادا خود را از این فرصت استثنایی بهره‌مند کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط ویزای توریستی کانادا به وبسایت (atlantic724.com) مراجعه کنید.