معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری بودن حدود ۴۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان خبر داد و تصریح کرد: حدود ۸۰ نفر بدحال هستند که از این تعداد ۶۰ نفر در بخش بستری شدند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده روند بیماری کرونا در استان گیلان را صعودی دانست و اظهار کرد: متاسفانه مشابه هفته گذشته شاهد افزایش بیماران سرپایی و بستری هستیم.

وی با بیان اینکه در روزهای تعطیل شاهد کاهش آمار بستری ها بودیم، گفت: دید و بازدیدها و مسافرت های نوروزی باعث شده که روند بستری ها صعودی باشد و امروز ۸۰ بیمار کرونایی جدید را بستری کردیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از بستری بودن حدود ۴۰۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان خبر داد و تصریح کرد: حدود ۸۰ نفر بدحال هستند که از این تعداد ۶۰ نفر در بخش بستری شدند و مابقی نیازمند مراقبت های ویژه هستند.

حیدرزاده، با اشاره به وضعیت نارنجی دو شهرستان رودسر و لنگرود، یادآور شد: متاسفانه سه شهرستان فومن، رودبار و لاهیجان نیز به شهرهای نارنجی استان اضافه شده است که نتیجه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی از افزایش ۸۰ درصدی بیماران کرونایی بستری شده در گیلان در ایام عید خبر داد و اضافه کرد: مواردی از کرونای انگلیسی در شرق گیلان به ویژه در روستاهایی مشاهده شده که رفت و آمد مسافران به آن صورت گرفته است.

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند صعودی تعداد مبتلایان به کرونا در همه استان های کشور به غیر از خوزستان، خاطرنشان کرد: به دنبال مسافرت های نوروزی روند کرونا در کشور و استان گیلان در روزهای پیش رو صعودی خواهد بود.