رئیس جمهور با بیان اینکه رشد اقتصادی دنیا منفی ۳.۴ درصد است، اما رشد اقتصادی ایران مثبت ۲ درصد است، گفت: نباید به خاطر انتخابات مشکلات را چند برابر نشان دهیم.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ جلسه ستاد تنظیم بازار امروز (سه شنبه 10 فروردین) با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور، واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، علیرضا رزم حسینی وزیر صمت و وزرای اقتصادی دولت در سعدآباد برگزار شد.

رئیس جمهور در این نشست گفت: ‌اقتصاد دنیا به طور متوسط منفی 3.4 درصد است، اما رشد اقتصادی کشورمان بالای مثبت 2 درصد است، البته این آمار مربوط به 9 ماه ابتدایی سال گذشته است؛ این موضوع نشان می‌دهد که کار دولت کاری عظیم و بزرگ است؛ نباید برخی‌ها به خاطر انتخابات یا به خاطر انتقام از انتخابات قبلی، مشکلات را چند برابر جلوه داده و نشان دهیم.

وی افزود: در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار دیدیم که 100 قلم کالایی که برای مردم بسیار مهم است و باید در بازار در اختیار مردم باشد، تقریبا 95 تا 97 درصد شرایط قابل قبولی را دارند، اما 2 تا 3 کالاست که شرایط غیرقابل قبولی را دارند و بایستی این شرایط را به سمت قابل قبول برگردانیم.

روحانی تصریح کرد: در گمرک‌ها کالاهای بسیار فراوانی انبار شده و در کمیته ارز باید هماهنگی‌های لازم برای آزاد شدن این اجناس انجام شود