در سوء مدیریت و ضعف ها در حوزه پسماند در مرز بحران هستیم / شوراهای اسلامی شهر به شدت آسیب پذیر شده اند

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: مفاسدی که در واگذاری مراکز صنعتی از جمله کنف کار، پوشش و فرش گیلان در رشت در طول چند سال انجام گرفته، اجحاف در حق مردم است.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا، سردار سید علی آقازاده روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در رشت با بیان اینکه همه ما از جمله تشکیلات قضایی و مدیریتی در این ارتباط مسئول هستیم، اضافه کرد: مدیریت ارشد ما تماشاگر صحنه بودند چه بسا که از جاه طلبی و منفعت طلبی های یک عده در این ارتباط لذت بردند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید در این ارتباط احقاق حق کنند و ما نمایندگان مردم در مجلس نیز این مهم را پی گیری خواهیم کرد، اضافه کرد: در حوزه صنعت به لحاظ نظارت ها و پشتیبانی ها باید جلوی برخی اتلاف ظرفیت ها گرفته شود.

سردار آقازاده در ادامه معیشت و اشتغال را یکی از مشکلات در گیلان عنوان و تصریح کرد : باید به این مهم به طوری جدی پرداخته شود تا این مشکلات مهم مردم این استان کاهش یابد.

وی با اشاره محصولات مهم کشاورزی در گیلان بیان داشت: برنج، مرکبات، زیتون و صیادی از محصولات مهم این استان بوده که می تواند مفید و موثر باشد ضمن اینکه برخی صنایع تبدیلی از مباحث مهم و حیاتی مغفول مانده است که باید به این مهم توجه شود.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام با بیان اینکه باید برای کشت دوم در اراضی شالیزاری نیز فکری اساسی شود، خاطر نشان کرد: در مکانیزاسیون کشاورزی نیز عقب ماندگی های زیادی داریم که باید جبران شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات زیست محیطی گیلان و رشت و با تاکید بر اینکه حتما باید برای رفع این مشکلات اقدام جدی شود، افزود: در سوء مدیریت و ضعف ها در حوزه پسماند در مرز بحران هستیم.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی اظهار داشت: طرح های هادی باید هدایت گر توسعه روستایی باشند اما بخشی از این طرح ها در جهت تخریب کشاورزی و فرار جمعیت و ظرفیت های اشتغال از روستا به حاشیه نشینی می شود.

وی درباره موضوع صدور سند برای زمین های کشاورزی خاطر نشان کرد: اگر قرار است که زمین های کشاورزی معتبر و قابل رقابت با سایر املاک باشند، باید از سند برخوردار بوده و آنها را در اختیار مردم قرار دهیم.

سردار آقازاده در ادامه با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر به شدت آسیب پذیر شده اند، اضافه کرد: مردم و مسئولان باید برای این مهم فکری کنند ضمن اینکه برخی از ساختارها باید تغییر کند.

وی بیان داشت: اسیر کارهای شعاری هستیم ، بسیاری از بحث ها در جامعه شعار محوری است ضمن اینکه مدیریت رسانه ای و نظارتی یعنی مردم، کمتر قدرت مواخذه کردن را دارند.

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که نمایندگان را در بروز بسیاری از مشکلات مقصر دانست اظهار داشت: اینکه همه مشکلات برگردن نمایندگان است، را قبول دارم.

وی در ادامه با تشریح اقدامات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم اظهار داشت: گرانی مسکن یکی از معضلات اجتماعی است و در این راستا تولید مسکن یکی از قوانین محوری بوده که بر این اساس دولت مکلف شده سالانه حدود یک میلیون واحد مسکونی را تامین کند.

سردار آقازاده با بیان اینکه قانون معیشت نیز تصویب شد ، خاطر نشان کرد: در این ارتباط دولت ها به صورت ضربتی و مستمر در جهت خدمات رسانی به مردم و رفع مشکلات اقدام کنند.

وی با اشاره به تصویب قانون راهبردی برای رفع تحریم ها در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: نیاز بود تا جلوی زیاده خواهی های آمریکا را بگیریم بر این اساس دولت موظف شد در صورت عدم تعهدات طرف مقابل، اقداماتی را انجام دهد.

عکس: مطهره احمدی