مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها کاهش شدید خواهد بود و در نواحی جلگه ای پدیده مه مورد انتظار است.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ محمد دادرس، آسمان گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: در ادامه روز وزش باد و بارندگی خفیف دور از انتظار نیست.

وی منجیل با ۱۴ درجه سلسیوس و ماسوله با شش درجه سلسیوس را به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان دانست و افزود: بیشینه و کمینه دمای هوای رشت نیز ۱۴ و چهار درجه سلسیوس است.

مدیرکل هواشناسی گیلان، با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ جریانات جنوبی و وزش باد گرم در منطقه است، تصریح کرد: طی عصر و شب امروز در پاره ای از نقاط بارندگی و احتمال رعد و برق خواهیم داشت، اما وزش باد جنوبی از اواخر وقت آغاز می شود و تا صبح جمعه ادامه دارد.

دادرس، از افزایش ۱۰ تا ۲۰ درجه ای متوسط دمای هوای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: وزش باد گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها کاهش شدید خواهد بود و در نواحی جلگه ای پدیده مه مورد انتظار است.

وی با بیان اینکه وزش باد طی روز پنجشنبه خیلی شدید خواهد بود، گفت: طی این مدت احتمال آسیب به سازه ها و تاسیسات، شکستن و سقوط درختان، گسترش آتش سوزی در جنگل ها و مراتع، ذوب برف در ارتفاعات و افزایش سطح آب رودخانه ها وجود دارد.