معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان گفت: اطمینان خاطر می‌دهیم که در تاسیسات گردشگری و اقامتی مجاز استان کسی به کرونا مبتلا نخواهد شد زیرا تا واحد ضدعفونی نشود در اختیار مهمان بعدی قرار نمی‌گیرد.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ حمیدرضا آذرپور در خصوص آمادگی مراکز گردشگری و اقامتی گیلان برای پذیرش مهمانان نوروزی، اظهار کرد: تمام مراکز اقامتی و مهمان‌پذیر استان شامل هتل‌ها، مهمان پذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی و... موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغ شده از سوی وزارتخانه هستند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه تاکنون بازدیدهای مختلفی از واحدهای اقامتی در سطح استان داشتیم که بیش از ۹۵ درصد آنها دستورالعمل‌های بهداشتی را اجرایی کرده‌اند، افزود: در ابتدای شیوع کرونا واحدهای اقامتی را به مراکز معتبر فروش مواد گندزدایی معرفی کردیم تا از محلول‌های معتبر و با کیفیت برای ضدعفونی کردن محیط خریداری کنند.

وی ادامه داد: به صورت مستمر از نحوه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اقامتی و گردشگری بازدید صورت می‌گیرد و گزارش‌ها و آموزش‌های لازم ارائه می‌شود. اطمینان خاطر می‌دهیم که در تاسیسات گردشگری و اقامتی مجاز استان کسی به کرونا مبتلا نخواهد شد زیرا تا واحد ضدعفونی نشود در اختیار مهمان بعدی قرار نمی‌گیرد.

آذرپور با انتقاد از فعالیت واحدهای اقامتی و استیجاری غیرمجاز در قالب سوئیت‌های شخصی گفت: سال گذشته تمام واحدهای مجاز پذیرش مسافر را بستیم اما واحد غیرمجاز فعالیت داشتند که نتیجه آن را در افزایش تعداد مبتلایان شاهد بودیم، براین اساس امسال تمام تاسیسات اقامتی مجاز که جزء گروه یک مشاغل دسته بندی شده‌اند، فعال هستند و با واحدهای استیجاری غیرمجاز برخورد قاطع می‌شود.

معاون گردشگری گیلان با بیان اینکه ۲۷۱۲ واحد گردشگری گیلان در ایام نوروز آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند، گفت: طبق برآوردها تا پایان بهمن‌ماه امسال شیوع کرونا به واحدهای گردشگری و اقامتی استان بیش از ۱۴۴۸ میلیارد تومان خسارت وارد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ما مخالف سفر نیستیم بلکه به دنبال برگزاری سفری ایمن برای مهمانانی هستیم که مراکز اقامتی مجاز را برای سفر انتخاب می کنند، تصریح کرد: مسافران گرامی هرگونه انتقاد یا پیشنهاد در خصوص کیفیت ارائه خدمات مراکز اقامتی مجاز را می توانند به شماره ۰۹۶۲۹ یا ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ گزارش کنند.