گیل خبر/ از روز ۱۹ اسفند بطور رسمی ثبت نام کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز شده است. به گفته قاسم نژاد رئیس ستاد انتخابات استان گیلان در مجموع و طی سه روزی که از ثبت نام داوطلبان شوراهای شهر در استان می گذرد، ۱۶۷ نفر شامل ۱۵۱ نفر مرد و ۱۶ نفر زن با ثبت نام خود، داوطلب ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در گیلان هستند.
این در حالی است که مجموع ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای شهر دوره گذشته در استان گیلان در مدت مشابه و سه روز اول ۵۰۲ نفر بود که کاهش قابل ملاحظه ای را نسبت به ثبت نام دوره قبل نشان می دهد و حتی شنیده می شود که در شهرستانی همچون شفت تا بدین لحظه هیچ کاندیدایی ثبت نام نکرده است.

در حالی که ثبت نام انتخابات فعلی به صورت الکترونیکی و غیرحضوری نیز امکان پذیر است به نظر می رسد در این دوره افراد بسیار کمتری مایل هستند در انتخابات شورا ثبت نام کنند. شاید عدم کارامدی شوراها و اختلافات و تخلفاتی که از این نهاد در نقاط مختلف کشور بگوش می رسد و شرایط کرونایی و اقتصادی جامعه موجب فضای سرد کنونی شده که تا بدین جا افراد کمتری مایل به حضور مجدد در ثبت نام انتخابات شورا باشند. البته شایان ذکر است این سردی در عدم حضور خبرنگاران و عکاسان رسانه ها و خبرگزاریهای گیلان برخلاف دوره گذشته نیز دیده می شود.

در این میان ضعف اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان گیلان به ریاست معاون سیاسی را نیز باید اضافه کرد که بدون در نظر گرفتن رسانه های خبری و خبرگزاریهای استان تنها به قرائت و ارائه آمار در صدا و سیما بسنده کرده است و پیش از این هم مدیریت وی در عرصه اطلاع رسانی محدودیت های کرونایی و تناقض در اطلاع رسانی های آن دیده می شد. 

با همه این اوصاف شاید لازم باشد که از کسانی که دل در گروی مدیریت شهری و توسعه و آبادانی شهرهای خود دارند دعوت کرد که فارغ از فضای سرد کنونی و در فرصت باقی مانده در انتخابات ثبت نام کنند.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code