رییس اتاق اصناف گیلان گفت: علیرغم اینکه کیفیت فرش گیلان از دیگر استانهای فرش خیز کشور کمتر نیست، اما برخی از فرش ها با برند استان فروخته نمی شود.  

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ جلال الدین محمد شکریه اظهار کرد: گیلان دارای فرش بافان بسیار توانمند است و برای حمایت آنها باید بازار فروش بهتری ایجاد کنیم.

وی به برگزاری دوره های آموزشی برای قالی بافان استان اشاره کرد و افزود: قالیبافان گیلانی آموزش های علمی و آکادمیک را در کنار آموزش تجربی و سنتی فرا بگیرند تا بتوانند با پشتیبانی و حمایت مالی دولت علاوه بر نقش تاثیرگذار در بازارهای داخلی به بازارهای بین المللی ورود کنند.

شکریه ادامه داد: برآنیم تا در همه نمایشگاه های استان غرفه هایی به فرش دست بافان گیلان اختصاص یابد تا به طور مرتب بازدیدکنندگان با این هنر صنعت ارزشمند گیلان آشنا باشند.

وی خاطرنشان کرد: در گیلان فرش های باکیفیت بافته می شوند، اما متاسفانه هنوز برخی از این فرش ها با لگوی استان های دیگر بافته و عرضه می شوند.

رییس اتاق اصناف گیلان تصریح کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که فرش گیلان نیز به جایگاه واقعی خود برسد و با برند گیلان به فروش برسد.

وی گفت: گیلان از معدود استان هایی است که در بحث آموزش قالیبافان فعال است و در سال آتی نیز ادامه خواهد یافت، در این راه از حمایت و هدایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان صمت گیلان بهره مند خواهیم شد.

شکریه ضمن تاکید بر اینکه قالیبافان باید از فضای مجازی در جهت ارائه تولیدات خود استفاده کنند، اضافه کرد: تلاش می کنیم در سال های آینده در نمایشگاه تخصصی دو غرفه رایگان به صورت چرخشی در اختیار قالیبافان بومی قرار گیرد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code