رییس دفتر بررسی و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان اعلام کرد: گروه های کوهنوردی گیلان مجوز برگزاری تورهای گردشگری را ندارند.


گیل خبر/ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان گیلان روزبه آلیانی رییس دفتر بررسی و همکاری این اداره کل با بیان این موضوع اذعان داشت: متأسفانه در هفته‌های اخیر شاهد افزایش فعالیت گروه های کوهنوردی و تبلیغات غیر مجاز آنان جهت جذب گردشگر بوده ایم. وی در ادامه گفت راهنمایان و دفاتر خدمات مسافرتی سال بسیار دشواری را سپری نمودند ولی هیچگاه از تصمیمات ستاد کرونا استان تمرد ننمودند و سلامت علاقه مندان به سفر برایشان مهم تر از اجرای برنامه‌های گردشگری بوده اما متاسفانه گروه های کوه نوردی به تنها چیزی که توجه نمی‌نمایند سلامت هموطنان عزیزمان است.
وی در ادامه ابراز داشت: مطابق با آیین نامه هیئت محترم وزیران و بند ۷ قانون صنعت گردشگری هر گونه فعالیت گردشگری منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است برای چندمین بار از علاقمندان به سفر درخواست کرد تا فریب گروه های سودجو که بدون هیچ ضابطه ای اقدام به اجرای برنامه‌های گردشگری مینمایند را نخورند.
آلیانی در پایان ضمن تشکر از پرسنل زحمت کش پلیس پاوا استان که به طور مستمر در بازدیدها و نظارت های میدانی این اداره کل را همراهی مینمایداظهر داشت:  از هفته های آتی بر شدت برخورد با گروه های غیر مجاز کوهنوردی و گردشگری افزوده خواهد شد و اخبار مربوطه متعاقباً به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.