تاکنون بالغ بر ۱۸۰۰۰ حکم قضایی با گزارش دستگاه های متولی انفال در محاکم قضایی استان گیلان مبنی بر بی حقی متصرفین صادر شده است

گیل خبر/ سیدمهدی فلاح میری دادستان مرکز استان گیلان در نهمین نشست کمیته حفاظت و صیانت از اراضی ملی، جنگل ها و مراتع به ریاست رئیس کل دادگستری گیلان گفت: تاکنون بالغ بر ۱۸۰۰۰ حکم قضایی با گزارش دستگاه های متولی انفال در محاکم قضایی استان گیلان مبنی بر بی حقی متصرفین صادر شده است.

وی با انتقاد از دستگاه های متولی انفال که به بهانه نبود تجهیزات و امکانات در برخی موارد احکام رفع تصرف صادره از سوی دستگاه قضایی را اجرا نکرده اند هشدار داد: در سال آینده هیچ عذری برای عدم اجرای احکام قضایی پذیرفته نخواهد شد.

احمد آقایی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۶۰۰ هکتار اراضی ملی رفع تصرف شده است.

وی با اعلام اینکه با پیگیری دستگاه قضایی برای تالاب انزلی، سد منجیل و برخی رودخانه های استان گیلان از جمله سفیدرود برای وزارت نیرو سند مالکیت صادر شده است افزود: از آغاز امسال تا کنون ۳۹ بازدید میدانی در حوزه انفال توسط رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان گیلان صورت گرفته و از تغییر کاربری ۲۰۵ هکتار اراضی ملی توسط دستگاه قضایی جلوگیری شده است.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code