مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان:
۱۳۹۹/۱۲/۱۹ ۱۵:۵۸ چاپ

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان از کاشت 5000 هزار اصله نهال تا پایان فروردین 1400 در سطح شرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان ، فریبرز سعیدی کیا طی بازدیدی از ساختمان کسب و کار ،  به مناسبت هفته درختکاری ضمن کاشت چند اصله نهال به بیان اهمیت حفظ و نگهداری فضای سبز پرداخت و گفت : همجواری شهرک‌های صنعتی در فاصله چند کیلومتری از شهرها و روند توسعه این مناطق صنعتی ضرورت ایجاد فضاهای سبز در کنار آنها را دوچندان کرده است.

وی افزود : حفظ و نگهداری محیط زیست می‌طلبد که در کنار این مناطق فضاهای سبز ایجاد شده وبا توجه به قرار گرفتن 33 شهرک و ناحیه صنعتی بهره بردار در استان گیلان ، این موضوع حائز اهمیت است .

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : اجرا و توسعه طرح‌های زیست‌محیطی و زیباسازی به‌ منظور ایجاد فضای سبز و حفظ و نگهداری محیط زیست طی سال‌های اخیر به صورت جدی در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان به عنوان متولی ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی قرار گرفته است و هدف خود را دستیابی به توسعه پایدار و تقویت فضای سبز برای حفظ محیط زیست قرار داده است.

وی در ادامه بیان داشت : شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای ایجاد زیرساخت‌های مناسب زیست‌محیطی برای استقرار صنایع و کاهش آلاینده‌ها، ملزم به اختصاص 25 درصد از مساحت کل شهرک به احداث فضای سبز و درختکاری است که در این زمینه استان گیلان کارنامه قابل قبولی دارد.

سعیدی کیا هدف از این کار را زیباسازی و صیانت از محیط زیست دانست و افزود: از مساحت 25 درصدی الزام شده، 10 درصد آن مستقیماً باید توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان و در سطح معابر عمومی و کمربند سبز شهرک احداث شده و هر واحد صنعتی که در این حریم ساخت‌وساز می‌کند باید 15 درصد از زمین تخصیصی خود را به فضای سبز اختصاص دهد.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان از سهم 10 درصدی ایجاد فضای سبز به کاشت درخت و درختچه‌ها در شهرک‌ها اقدام می‌کند که در تمامی طراحی‌ها این درصد را رعایت کرده‌ایم.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code