یکی از مشاوران دونالد ترامپ تایید کرد او و همسرش ملانیا کمی بیش از یک ماه پیش در آخرین روزهای حضور در کاخ سفید اقدام به انجام این کار کردند.

گیل خبر/ به نقل از همشهری آنلاین؛ یکی از مشاوران دونالد ترامپ تایید کرد او و همسرش ملانیا کمی بیش از یک ماه پیش در آخرین روزهای حضور در کاخ سفید واکسن کرونا زده‌اند. به همین دلیل است که رئیس جمهوری پیشین در سخنرانی خود در گردهمایی محافظه‌کاران به همه مردم توصیه کرد واکسن بزنند.

پیش‌تر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، و معاونش، کامالا هریس، جلوی دوربین‌ها واکسن کرونا تزریق کردند تا مردم را هم تشویق به زدن واکسن کنند. مایک پنس، معاون رئیس جمهوری وقت، ارشدترین مقام دولت ترامپ بود که آشکارا برابر دیدگان مردم و رسانه‌ها آستین خود را بالا زد و واکسن کرونا تزریق کرد.

ترامپ در دوران حضور در قدرت مدت‌ها تهدید ویروس کرونا را ناچیز می‌شمرد و از زدن ماسک جلوی دوربین‌ها پرهیز می‌کرد. تا اینکه خودش و ملانیا به کرونا مبتلا شدند و ترامپ ناچار شد چند روز را هم در بیمارستان بگذراند. هنوز مشخص نیست ترامپ و ملانیا پیش از ترک کاخ سفید هر کدام دو دوز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند یا به همان یک دوز بسنده کرده‌اند.

همچنین سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی درباره ارسال واکسن کرونا به سایر کشورها گفت: تا زمانی که واکسیناسیون کرونا بر روی تمامی مردم آمریکا انجام نشود هیچ واکسنی به کشورهای دوست نخواهیم داد.

جو بایدن متعهد است تا زمانی که تمامی مردم آمریکا واکسن کرونا را دریافت نکرده اند هیچ واکسن کرونایی را به کشورهای دوست و شریک خود (از جمله کانادا و مکزیک) نخواهیم فرستاد.