بنا بر اعلام معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون یک هزار و ۷۴۵ سالمند علائمی مثل آنفولانزا داشته که تست کرونای ۵۲۹ نفر از آنان مثبت بوده است‌.

گیل خبر/ به گزارش فارس، با شیوع موج‌های سنگین کرونا در کشور ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونای کشور به‌منظور بیماریابی به‌موقع و عدم مراجعه خودسر افراد به مراکز درمانی طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی را در کشور اجرا و این طرح به بهترین شکل در کشور اجرایی شد.

یکی از اهداف مهم در اجرای این طرح شناسایی بیمار و افراد ناقل بی علامت بوده و برای اجرای سریع و به‌موقع طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی از ظرفیت بسیج، سپاه پاسداران و دانشگاه علوم پزشکی به‌درستی استفاده‌شده است.

بنا بر اعلام مسؤولان وزارت بهداشت یکی از موفق‌ترین استان‌ها در اجرای طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی گیلان بوده و به گفته ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مرحله اول اجرای این طرح بیش از ۹۰ درصد مردم گیلان غربالگری شده و متأسفانه تست کرونای برخی از آنان مثبت بوده است.

اکنون با توجه به اجرای موفقیت‌آمیز طرح غربالگری شهید حاج قاسم سلیمانی در گیلان مرحله دوم این رزمایش از چند روز گذشته و آغاز و کماکان در این استان ادامه دارد

به گفته معاون‌ بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مرحله دوم طرح غربالگری شهید سلیمانی ۲۲۲ هزار و ۸۸۴ نفر از سالمندان گیلانی غربالگری شده و از این تعداد ۸۴ هزار و ۳۵۶ سالمند آسیب‌پذیر شناسایی اقدامات لازم برای انجام مراقبت‌های ویژه در دستور کار قرارگرفته است.

بنا بر اعلام آبتین حیدرزاده یک هزار و ۷۴۵ سالمند علائمی مثل آنفولانزا داشته که از آنان تست کرونا گرفته شد که متأسفانه تعداد تست ۵۲۹ سالمند مثبت اعلام‌شده و همچنین دو هزار و ۱۱۶ مورد مشکوک به کرونا نیز شناسایی و در منزل مورد مراقبت قرارگرفته‌اند.

از اولین روزهای شیوع کرونا مسؤولان وزارت بهداشت، سالمندان را خطرناک‌ و آسیب‌پذیرترین  گروه‌ها در برابر کرونا دانسته و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آنان را بسیار مهم دانستند.