مقام دوم عکاس گیل خبر در  رویداد عکاسی نمایشگاه «رشت میان دو انقلاب»

برگزیدگان رویداد عکاسی از نمایشگاه《رشت میان دو انقلاب》که با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برپا شده بود، معرفی شدند. تصاویر ثبتی افسانه چهره سا، کمیل فتاحی و مژگان ملکی در رده اول تا سوم قرار گرفتند.

گیل خبر/  مصطفی بلورچی برگزارکننده نمایشگاه ضمن قدردانی از استقبال دلگرم‌کننده رشتوندان از نمایشگاه و رویداد عکاسی، اذعان داشت: به نظرم استفاده از ظرفیت مغفول مانده‌ای مانند نمایشگاه‌های خیابانی در زمانه‌ی سایه‌اندازی ویروس کرونا بر زندگی اجتماعی مردم در راستای شناساندن هرچه بهتر فعالیتهای فرهنگی و هنری به آحاد جامعه است، و برگزاری رویدادهای جنبی مانند رقابتهای عکاسی در کنار آن می‌تواند به این رویه سرعت بخشیده و نهایتا به ارتقاء سطح دانش عمومی کمک کند.

در ادامه حسن جوری از داوران این رقابت، گفت: از جمع آثاری که از ارسال کننده‌گان به بخش داوری رسید، در دو مرحله داوری انجام شد، در مرحله اول آثاری با زوایای مشابه کنار گذاشته شدند، تا آثار باقیمانده به مرحله نهایی داوری راه پیدا کنند و از میان آنها سه اثری که خلاقانه و از نظر ارتباط با موضوع از اهمیت محتوایی بیشتری برخوردار بودند انتخاب گردیدند.

گفتنی است که در این رقابت بیش از ۵۳ اثر از شرکت کننده‌گان دریافت شد، که از این تعداد تنها ۲۷ اثر واجد شرایط داوری شناخته شدند، که پس از دو مرحله داوری ۳ اثر برگزیده از نظر هیات داوران به ترتیب اثر خانم افسانه چهره‌سا حائز رتبه اول، اثر آقای کمیل فتاحی حائز رتبه دوم، و اثر خانم مژگان ملکی حائز رتبه سوم شدند.

->->->>(عکس نفر اول)<<-<-<-

اثر حائز رتبه اول توسط افسانه چهره‌سا ثبت شد، وی در شرح تصویر نوشته: 《بیش از صد جمله از ذهنم رد شد که برای این تصویر بنویسم، در وصف مردی که واژه به واژه‌ی جملات این نمایشگاه را با دقت می‌خواند》.

->->->>(عکس نفر دوم)<<-<-<-

تصویر حائز رتبه دوم توسط کمیل فتاحی (عکاس و خبرنگار چند رسانه ای گیل خبر) ثبت شد، وی در شرح تصویر نوشته: 《سوژه عکس، مردی که به استیج دایره‌ای شکل نمایشگاه (نمادی از تاریخ تکراری در ایران) تکیه زده و مقوایی جلوی صورتش گرفته که اگرچه در انقلابهای پیشین شعارهای مرگ بر... و درود بر... روی آن می‌نوشتند! اما اکنون مقوای دست او کارکردی متفاوت یافته و از طریق آن شهروندی از سر استیصال و فقر، طلب نان دارد! 》.

->->->>(عکس نفر سوم)<<-<-<-

تصویر حائز رتبه سوم توسط مژگان ملکی ثبت شد، وی در شرح تصویر نوشته: 《رشت، شهر باران‌های نقره‌ای، شهر خاطره‌ها، شهری سرشار از زندگی‌ست که تاریخ گواه انقلابی بودنش را می‌دهد》.