عضو فراکیسون ورزش مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت ورزش در زمینه جذب اعتبارات از محل ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، گفت: وزارت ورزش از این ظرفیت بسیار مهم بهره‌‎ درستی نبرد چراکه با این مصوبه می‌توانستیم ورزش کشور را متحول کنیم.

گیل خبر/ سید کاظم دلخوش عضو فراکیسون ورزش مجلس با انتقاد از عملکرد وزارت ورزش در زمینه جذب اعتبارات از محل ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده، گفت: وزارت ورزش از ظرفیت مالیات بر ارزش افزوده بهره درستی نبرد چراکه با این مصوبه می‌توانستیم ورزش کشور را متحول کنیم.
سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه وزارت ورزش باید پاسخ دهد در قبال مصوبه ای که مجلس برای ورزش کشور در نظر گرفته، چه اقداماتی انجام داده است، عنوان کرد: با مصوبه مجلس، وزارت ورزش سهم ۲۷ صدم درصدی از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته که رقم بسیار بالایی محسوب می‌‎شود.
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس نسبت به دائمی شدن قانون اختصاص سهم ۲۷ صدم درصدی از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده اقدام کرد ولی شاهد خروجی مطلوبی از جانب وزارت ورزش در زمینه توسعه ورزش نبودیم.
وی با یادآوری اینکه این حکم را برای توسعه و پیشرفت ورزش کشور در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم، ادامه داد: مقرر شد ۴۰ درصد از این درآمد برای توسعه ورزش استان‌ها در نظر گرفته شود و ۶۰ درصد آن به ورزش حرفه‌ای اختصاص پیدا کند.
عضو فراکسیون ورزش مجلس با بیان اینکه ورزش از جایگاه مهمی برخوردار است، اضافه کرد: رقم مورد نظر از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بسته به میزان تحقق درآمدهای سالانه متغیر است حدود ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.