گیل خبر/ سامان بدر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز  اعلام کرده است درخواست تعطیلی و در قرنطینه قرار گرفتن استان خوزستان به‌مدت ۲ هفته مورد موافقت قرار نگرفت.

به نقل از رسانه ها، شیوع کرونای انگلیسی، از دلایل اصلی درخواست تعطیلی خوزستان اعلام شده است. تسنیم نوشته است در 24 ساعت گذشته 3 کودک 1 و نوجوان 9 و 12 ساله در خوزستان به سبب کرونای انگلیسی جان خود را دست دادند.

اخباری این چنینی در سالگرد کرونای ایران  ما را یاد حوادث سال گذشته گیلان می اندازد. استان گیلان در سال گذشته و ابتدای اعلام رسمی ورود کرونا به ایران  از استان های بسیار درگیر در این ماجرا بود. امری که ابتدا تکذیب شد، ولی در روز دوم اسفند  و همزمان با انتخابات مجلس فوت دو نفر در این استان مورد تایید قرار گرفت. آمار کرونایی های گیلان چنان حاد بود که در همان یکی دو ماه اول بیش از 20 نفر از کادر درمانی استان جان خود را از دست دادند. بیمارستان های استان پر از بیماران کرونایی بود و اخباری از انباشت بیماران و پرشدن ردیف فوتی های کرونا در قبرستان های گیلان شنیده می شد. حتی به نقل از یکی از نمایندگان وقت رشت در مجلس اعلام شد که امار رسمی فوتی های کرونا در استان گیلان شبیه یک شوخی است. اوضاع به حدی بغرنج به نظر می رسید که حتی یک نماینده ویژه و تام الاختیار در استان گیلان منصوب شد. 

در آن زمان مردم گیلان  و رسانه های این استان هراسان از اتفاقات پیش امده خواستار تعطیلی کامل استان گیلان و جلوگیری از ورود مسافران و ایجاد بیمارستان صحرایی شدند. همه این درخواست ها با تشخیص نهادهای دولتی  و اجرایی مورد موافقت قرار نگرفت. حتی با تاسیس بیمارستان صحرایی نیز موافقت نشد و روزی اقدام به این کار کردند که چندان دیگر نیازی به آن نبود. روحانی نیز  در سخنرانی اعلام کرد  «دشمن» قصد دارد با «هراس‌افکنی» درباره شیوع کرونا کشور را تعطیل کند و ما قرنطینه محله و شهر نخواهیم داشت.  مدتی بعد همزمان با تشدید بحران در تهران و دیگرنقاط کشور محدودیت هایی ایجاد شد. در چند ماه گذشته نیز انواع و اقسام تعطیلی ها و محدودیت ها اعلام شده است. در حالی که شاید هرگز میزان فوتی های دوران محدودیت های اخیر گیلان قابل مقایسه با اسفند سال گذشته نباشد. 

حالا هم ظاهرا تعطیلی استان خوزستان با وجود شیوع کرونا در این استان و افزایش مبتلایان جوان مورد موافقت قرار نگرفته و همین عاملی است که باید نسبت به تبعیض و نگاه بالا به پائین در تصمیم گیری های کشور توجه کرد. 

شهری مثل رشت مدت هاست اسیر محدودیت های کرونایی شده است و وضعیت اقتصادی مردم خسارت بزرگی دیده است. در اینجا نیز نگاه عادلانه ای برای جبران این خسارات دیده نمی شود. حالا هم نوبت خوزستان شده است و گویی تا عده ای کرونا نزد خود مشاهده نکنند، هرگز نمی خواهند آن را باور کنند و مردمان دیگر این دیار را نیز ببینند. گویی تنها آن ها ایرانی هستند و بقیه شهرستانی!

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code