مدیر عامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به ذخیره ۸۴۵ میلیون متر مکعبی آب پشت سد سفیدرود، گفت: ۸۰ درصد این سد تا به امروز آبگیری شده است.

گیل خبر/ به نقل از مهر؛ وحید خرمی با اشاره به آخرین وضعیت سد سفیدرود و سد «آیت الله بهجت» شهر بیجار، اظهار کرد: تا به امروز میزان ذخیره آب پشت سد سفیدرود به ۸۴۵ میلیون متر مکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه سد سفیدرود اصلی ترین سد تأمین کننده آب کشاورزی در استان گیلان است، گفت: در سال گذشته در همین روز میزان آب ذخیره شده در پست این شد ۸۵۰ میلیون متر مکعب است که تفاوت چندان با امسال ندارد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان در ادامه با اشاره به اینکه دبی ورودی امروز این سد ۸۵ متر مکعب بر ثانیه بوده که در سال گذشته ۱۰۲ متر مکعب بر ثانیه ثبت شده است، افزود: دبی خروجی آب نیز از این سد شش متر مکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی این میزان ذخیره آب پشت سد سفیدرود مطلوب است، اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به حجم یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعبی سد سفیدرود ۸۰ درصد سد آبگیری شده است.

خرمی به وضعیت سد آیت الله بهجت شهر بیجار اشاره و بیان کرد: حجم آب ذخیره در این سد ۹۳ میلیون متر مکعب معادل ۸۸ درصد سد شهر بیجار است.

وی ادامه داد: ورودی آب به این سد ۴ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن نیز ۶ متر مکعب بر ثانیه است.