مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری:
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۲۲:۰۰ چاپ

سید حبیب راضی گفت: برای جلوگیری از پراکندگی پسماند در نقاط مختلف، کشور به ۲۸۳ منطقه تقسیم شده است.

گیل خبر/ سید حبیب راضی مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان از آخرین وضعیت کارخانه کموپست در لنگرود بازدید کردند.

راضی در حاشیه این بازدید در گفتگو با دیارمیرزا گفت: به پروژه کارخانه کمپوست لنگرود سال گذشته از محل تملک و دارایی‌هاطبق موافقت نامه‌ای که از دولت دریافت شد،  رقم ۱۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اینکه این پروژه پیشرفت خوب و چشمگیری داشته است، افزود: برای تکمیل این پروژه در ادامه در نظر داریم که تولید کود کمپوست را نیز عملیاتی کنیم و امیدواریم با تکمیل اطلاعات مشاور اعتبار لازم را برای این بخش از پروژه نیز تامین کنیم.

راضی با اشاره به اینکه در حوزه پسماند در کشور اقدامات خوبی از سوی دولت انجام شده است، تصریح کرد: در حوزه پسماند در سال ۹۹ رقمی بالغ بر ۳۴۰ میلیارد دولت تخصیص داده است که نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وی در مورد قانون کمک به ساماندهی پسماند‌های عادی گفت: این قانون کمک می‌کند که بخش خصوصی به این حوزه ورود کند.

راضی با بیان اینکه این قانون ۶ ماده دارد، یادآور شد: در یکی از ماده‌های این قانون افراد فعال و مشغول به کار در بخش پسماند شامل جمع آوری، حمل و نقل، تفکیک و پردازش معاف از مالیات هستند.

وی ادامه داد: رویکرد دولت رفع معضل حوزه پسماند ساماندهی استانها به ویژه استانهای شمالی است.

راضی در مورد عملکرد شهردار لنگرود گفت: شهرداری لنگرود روند خوبی در حوزه پسماند و احداث کارخانه کمپوست داشته است.

مدیرکل دفتر محیط زیست و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در مورد مسئله پسماند و حل این‌مشکل در کل کشور گفت: برای جلوگیری از پراکندگی پسماند در نقاط مختلف، کشور به ۲۸۳ منطقه تقسیم شده است.

وی افزود: در این مناطق با توجه به ظرفیت‌های محلی، تهدیدات و فرصت‌های که وجود دارد پروژه‌هایی را تعریف کردیم مثل در یک منطقه زباله سوز و در لنگرود پردازش کمپوست تعریف شده است.

راضی در پایان به دیارمیرزا گفت: در گیلان ۷ منطقه، مازندران ۸ منطقه و گلستان ۳ منطقه در نظر گرفته است که این مناطق بر اساس میزان پسماند و سایر شاخص‌ها منطقه‌بندی شده اند.