بازار بزرگ شهر

بازار بزرگ شهر استانبول یکی از تاریخی ترین و البته بزرگترین بازارهای دنیاست و از آن دسته جاذبه هایی است که به شهرت جهانی رسیده است . این بازار به تنهایی میلیون ها گردشگر را در سال به سمت خود می کشاند و تقریبا اول جائی است که گردشگران از آن دیدن می کنند . نکته جالب اینکه این بازار شباهت بسیاری به بازار های سنتی کشورمان ایران دارد و تویر آن برای ما ایرانی ها تا حدئودی آشناست و نمونه مشابه آن را در کشور ایران نیز داریم . اما گردشگران اروپائی میل و علاقه زیادی به گشت و گذار در این بازار دارند و از گشت و گذار در چنین فضایی لذت می برند .

 مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی 

بر اساس مطلب سایت سفر باتو بعد از ایاصوفیا مسجد سلطان احمد یکی دیگر از جاذبه های گردشگری باشکوه در شهر استانبول و تور استانبول سفر باتو  است که روزانه صدها گردشگر را به سمت خود می کشاند . مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی روبروی ایاصوفیا و برای نشان دادن عظمت امپراتوری عثمانی ساخته شده است . در ساخت این بنا از هزاران قطعه کاشی آبی رنگ استفاده شده ، و به همین خاطر آن را مسجد آبی نیز می نامند .

این بنای زیبا و باشکوه در اوایل قرن هفدهم  میلادی و به دستور سلطان احمد یکم ساخته شد و از آن زمان تا به امروز یکی از مکان های مذهبی و با اهمیت مسلمانان در این کشور به حساب می آید و امروزه نمازهای پنجگانه مسلمانان در داخل این مسجد برگزار می گردد .

از این رو بهتر است بازدید از این مسجد را به زمانی خارج از ساعات اقامه نماز موکول کنید تا بتوانید در زمانی مناسب از داخل این بنا دیدن کنید .

 

در جزیره کیش رستوران های خوب و باکیفیت به وفور دیده می شود و شما با هر ذائقه و سلیقه ای که باشید ، رستوران مورد علاقه خود را می یابید . از سالن های غذاخوری لوکس و مدرن هتل ها گرفته تا رستوران های اصیل ایرانی با موسیقی زنده و حتی فست فود ها که در سراسر این جزیره دیده می شوند . اما بهتر است برای انتخاب بهتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا در کنار هم برخی از بهترین ها را شناسایی کنیم :

رستوران کوه نور

پیشنهاد اول ما همین رستوران شیک و مدرن در تور کیش است ، به خصوص اگر بخواهید کمی ول خرجی کنید و خود را مهمان یک پرس غذای چرب و نرم کنید و در کنارش خاطره ای بیاد ماندنی را ثبت نمایید . این رستوران مکان ایده الی خواهد بود رستوران بسیار زیبا و باکیفیت کوه نور ، یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های جزیره کیش است از این رو در ردیف اول فهرست ما قرار دارد . کوه نور دارای فضایی دلنشین و زیباست و اگر شب ها مهمان آن باشید ، با ساعت ها موسیقی زنده بسیار شاد سرگرم می شوید و از صرف خوراک خود لذت بیشتری می برید . این رستوران منویی کامل و متنوع دارد و شامل انواع خوراک های دریایی ، خوراک های اصیل ایرانی و همچنین فرنگی است . البته باید افزود قیمت ها در این رستوران بالا بوده و سفارش یک پرس غذا چندان ارزان نخواهد بود . 

از میان مطالب پیشین سایت گیل خبر:

ماجرای تور لوکس استانبول برای واکسن کرونا!

رستوران فودلند

فودلند ، رستوران بزرگ و مشهوری در تور کیش ارزان  است که منویی متنوع دارد و انواع خوراک های ایرانی و فست فودها را شامل می گردد . این رستوران حدود دو هزار متر مربع مساحت دارد و از آنجائیکه در مجاورت ساحل قرار گرفته ، دارای چشم اندازی زیباست . فود لند ، از سه سالن مجزا با دیزاین های کاملا متفاوت ساخته شده و منوی آن بیش از صد نوع خوراک ، پیش غذا و دسر را شامل می شود .

رستوران رویال استار

این رستوران بی نظیر و باکیفیت سالهاست در میان برترین ها قرار گرفته و توانسته با تنوع غذایی و کیفیت بالا ، نظر همه مشتریان را جلب کند .  رویال استار یک رستوران ایده آل برای صرف انواع خوراک های ایرانی و فرنگی است . این مجموعه کار خود را از سال 1391 آغاز نموده و از همان ابتدا مورد توجه قرار گرفت .  رستوران رویال استار دارای محیطی شیک و زیباست و می توانید خوراک خود را در داخل و یا در فضای باز میل کنید . همچنین رویال استار علاوه منوی کامل و متنوع ، دارای امکانات مختلفی نظیر سالن کافی شاپ ، پارکینگ ، زمین بازی ، سرویس رایگان وای فای و موسیقی  زنده است . البته گفتنی است صرف خوراک در این رستوران نیز چندان ارزان نخواهد بود ولی با کیفیت بالا و داشتن محیطی گرم و دوست داشتنی سبب جلب رضایت مشتریان شده است .

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code