اختلالات مربوط به خواب یکی از بدترین چیزهایی است که یک فرد در طول شب می تواند تجربه کند.

گیل خبر/ به گزارش بهداشت نیوز؛ دنیای پزشکی تا امروز تحقیقات زیادی در رابطه با روش های خوب برای بهتر خوابیدن انجام داده است.

در میان انبوه تحقیقاتی که در این رابطه وجود دارد یک گزارش ساده را بررسی می کنیم، در واقع یک سفارش برای اینکه چه خوراکی هایی برای قبل از به رختخواب رفتن لازم است؟

بادام. این میوه منبع ملاتونین و ماده معدنی منیزیوم جهت تقویت خواب است.

بوقلمون. گوشت این پرنده به دلیل دارا بودن مقدار زیادی پروتئین و تریپتوفان ممکن است غذایی عالی برای خوردن قبل از خواب باشد چرا که هر دو ماده باعث خستگی می شوند.

کیوی. کیوی سرشار از سروتونین و آنتی اکسیدان است و هر دو ممکن است کیفیت خواب را هنگام خوردن قبل از خواب بهبود ببخشند.

ماهی چرب. یک مطالعه نشان داد افرادی که به مدت شش ماه هفته ای 3 بار 300 گرم ماهی سالمون آتلانتیک می خورند ، حدود 10 دقیقه سریعتر از افرادی که مرغ ، گوشت گاو می خورند ، به خواب می روند.

برنج سفید. برنج سفید بخاطر داشتن شاخص گلیسمی بالا ممکن است برای خوردن قبل از خواب مفید باشد.

شیر. نشان داده شده است که یکی دیگر از منابع شناخته شده تریپتوفان ، شیر است. تریپتوفان باعث بهبود خواب در افراد مسن می شود.

موز. این میوه ها حاوی تریپتوفان هستند و منبع خوبی از منیزیم به شمار می روند. هر دوی این ویژگی ها ممکن است به شما کمک کند تا یک خواب راحت داشته باشید

برنج ، بلغور جو دوسر سرشار از کربوهیدرات هستند و گزارش شده که هنگام مصرف قبل از خواب باعث خواب آلودگی می شود. علاوه بر این جو دوسر منبع شناخته شده ای از ملاتونین است

پنیر. حاوی مقدار قابل توجهی کازئین است که یک پروتئین شیر است. این ماده می تواند باعث ترمیم و رشد عضله در طول شب شود زیرا قبل از خواب مصرف شود.