رپورتاژ خبری؛
۱۳۹۹/۱۱/۳۰ ۱۳:۳۰ چاپ
بهترین ارگ موسیقی برای شروع مبتدیان

گیل خبر/ شاید یکی از دغدغه های موجود برای افراد علاقه مند به موسیقی و انواع سازها، خرید ساز مورد نظر باشد، به ‌ویژه اگر هنوز در ابتدای راه باشید اما نگران نباشید چون غیرممکن نیست. می توانید با کمی مطالعه و تحقیق و پرس و جو از افراد حرفه ای و علاقه مندان دیگر که در این حوزه فعالیت می کنند، ساز مورد نظر خود را برای یادگیری تهیه کنید. حال یکی از انواع سازها که در دنیای موسیقی طرفداران زیادی دارد کیبورد ( که در ایران به اشتباه با نام ارگ شناخته می شود) است. که مطمئناً از نوع سازهایی است که در اکثر محافل مختلف هنری، نمایشی و حتی خانوادگی حضور دارد و برای همه ی ما سازی آشنا و شناخته شده است.

در اینجا می خواهیم درباره ی ارگ و ویژگی های آن و همچنین نکاتی که لازم است هنگام خرید این ساز به آنها توجه کنید، صحبت کنیم تا با مطالعه ی این مقاله با این نوع ساز بیشتر آشنا شده و برای خرید آن نیز بهتر و آگاهانه تصمیم بگیرید.

هر آنچه که لازم است درباره ی ارگ؛ این ساز محبوب بدانید
ارگ؛ جزو سازهای کلاویه داری است که از روی مدل ساز مادر یعنی پیانو، طراحی و تولید شده است. بدین معنی که ارگ ‌ها به ‌جای تلاش برای تقلید از تجربه نواختن با یک پیانو واقعی، به شکل یک مینی سینتی سایزر طراحی شده‌ اند و بسیاری از صداها و ابزارهای مختلف و حتی آهنگ ‌های از پیش ضبط شده را در خود دارند. که بهترین ارگ می تواند با اجرای تکی خود، دقایق طولانی ای، مخاطبین خود را سرگرم نموده و از نوازندگی با آن لذت ببرید. تولید صدا در کیبورد (ارگ) به صورت دیجیتالی است که ظاهراً شبیه پیانو است و از نوع سازهای مستقل است یعنی باید به صورت ایستاده برای نواختن از آن استفاده نمود و نیازی نیست که در دست نوازنده قرار گیرد.

مشاهده انواع ساز ارگ: قیمت ارگ

اگر بخواهیم اشاره ی مختصری به تاریخچه این ساز داشته باشیم، باید بگوییم که اولین نسل از این نوع ساز بر میگردد به سال 1964 که اولین کیبوردهای موسیقی الکترونیکی توسط رابرت موگ اختراع شد. که بعدها به دلیل پیشرفت در علم و تکنولوژی، ساز کیبورد یا همان ارگ به دنبال دیگر لوازم الکترونیکی ارتقا پیدا کرد و به مرور زمان به ارگ های امروزی تبدیل شد.

انواع ساز ارگ را بشناسید
امروزه ارگ ها را میتوان به چهار گروه کیبورد ارگ ارنجر، ارگ آموزشی، کیبورد سینتی سایزر و ورک استیشن تقسیم بندی نمود که این ارگ های جدید می توانند مجموعه ای از ریتم ها و صدای سازهای مختلف از سازهای زهی گرفته تا سازهای کوبه ای را در حافظه خود جا دهند.

ارگ ارنجر: این نوع ساز اکثراً در اجراهای زنده مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل محبوبیت آن داشتن قابلیت های متنوع و لذت بردن از نوازندگی با آن است.

ارگ آموزشی: همانطور که از نامش مشخص است بیشتر برای هنرجویان مناسب است که اگر به درستی از آن استفاده و نگهداری کنید، می توانید سالها از آن برای اجراهای زنده و ساخت قطعات موسیقی بهره ببرید.

سینتی سایزر: از این نوع ساز میتوان برای تولید و خلق صداهای جدید بهره برد. همچنین قابلیت سینتی سایزرهای جدیدتر این است که می توانید صدای خودتان را نیز پروگرام کنید.

ورک استیشن: این نوع کیبوردها می توانند با ارائه ویژگی های بی نظیری همچون مجهز بودن به صداهای سینت، افکت های مختلف و توانایی صداسازی تکمیل کننده دیگر ارگ ها باشند. که مناسب برای استفاده در استودیوهای موسیقی دیجیتال هستند.

هنگام خرید انواع کیبورد (ارگ) بهتر است به نکات زیر توجه کنید:
انواع کیبوردها و برندهای معتبر موجود را بشناسید؛ که از بهترین برندهای موجود در تولید ارگ میتوان به شرکت یاماها، رولند، کرگ، کاسیو و ویلیامز اشاره نمود.
به اکشن کیبورد توجه کنید؛ در واقع اکشن همان نحوه ‌ی پاسخ ‌گویی کلیدها در هنگام نواخته شدن هستند یعنی زمانی که شما دارید از کیبورد کنترلر، چه در اجرای زنده و چه در استودیو استفاده می کنید، باید احساس راحتی داشته باشید.
ورودی و خروجی ارگ را بررسی کنید؛ مزیت وجود گیرنده های ورودی و خروجی، بی نیاز کردن شما از خرید رابط جداگانه است. اکثر کیبوردها از ورودی میدی پشتیبانی می کنند و لزوم استفاده از خروجی ها، فراهم کردن ضبط صداها با بهترین کیفیت آن هم به وسیله اتصال به آمپلی فایرها و یا کارت صداها است.
اهمیت دادن به صدای کیبورد؛ اگر به دنبال این هستید که با خرید کیبورد بعدها به فراگیری و نواختن پیانو بپردازید، بهترین کار تهیه کیبوردی است که از همان ابتدا صدای پیانو آکوستیک را برای شما تولید کند. همچنین پلی فونی را فراموش نکنید چرا که ارتباط مستقیم با صدای آن دارد. به این معنا که وجود پلی فونی در کیبورد این امکان را میدهد تا چند نت را به صورت همزمان پردازش کنید و صدا های مختلفی از جمله صدای درامز، گیتار و غیره را به دست بیاورید.
بهترین ارگ برای شروع یادگیری پیانو
پاسخ این سوال برمیگردد به خرید شما که چه نوع کیبوردی را با چه میزان بودجه قرار است تهیه کنید؟ چرا که کیبورد ارزان قیمت در بازار موجود می باشد اما ممکن است کلاویه های آن غیر استاندارد باشد و یا از امکانات خوبی برخوردار نباشند. لذا اگر بودجه شما کم است می توانید یک ارگ با ۶۱ کلاویه سنگین شده تهیه کنید. و اگر می توانید بیشتر هزینه کنید توصیه ما به شما تهیه ارگی با 88 کلید است، چرا که کلیدهای وزن دار به دست قدرت بیشتری داده و به کلیدهای پیانو آکوستیک نزدیکترند. که از بهترین برندها در زمینه تهیه ارگ میتوان یاماها، کاسیو و رولند را نام برد.

از کجا می توانیم این ساز موسیقی پرطرفدار (کیبورد) را تهیه کنیم؟
فروشگاه آلیک موزیک، نماینده فروش انواع سازهای موسیقی از جمله گیتار، پیانو، هنگ درام، کاخن و ... از معتبر‌ترین برندهای موجود در جهان می باشد. بهترین مارک های ارگ و کیبورد موسیقی از مبتدی تا حرفه ای آن هم با برندهای معتبری چون رولند Roland و مدلی MEDELI را نیز دارا می باشد. همچنین این فروشگاه مفتخر است که با جمع آوری اطلاعات درباره ی ارگ و در اختیار گذاشتن آنها برای خوانندگان و علاقه مندان به این ساز موسیقی توانسته باشد کمکی در جهت تهیه کردن آن انجام داده باشد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code