معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان قیمت مرغ را براساس تعیین ستاد تنظیم بازار ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف کنند به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد.

گیل خبر/ به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، میر حجت علی اکبرنژاد در خصوص وضعیت تولید مرغ در استان گیلان اظهار کرد: با توجه به وضعیت مناسب جوجه‌ریزی در نیمه دوم آذر و دی ماه به میزان هشت میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه و تامین نهاده های دامی به صورت صد درصد برای تمامی واحدهای مرغ گوشتی استان، هیچگونه کمبودی در تولید مرغ نداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: کشتارگاه‌های استان روزانه بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ تن لاشه تولید می کنند که ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن در استان گیلان به قیمت مصوب در حال عرضه است.

وی بیان کرد: تامین مرغ در تمامی شهرستان های استان گیلان به خوبی انجام می‌گیرد و قیمت مرغ بر اساس قیمت ستاد تنظیم بازار، ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان برای مصرف کننده است.

اکبرنژاد با اشاره به اینکه استان گیلان حدود ۸۲۰ واحد مرغ گوشتی به ظرفیت ۱۸ میلیون قطعه دارد، گفت: در این واحدها هر ماه بین ۸ تا ۸.۵ میلیون جوجه ریزی انجام می شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه امسال نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش جوجه‌ریزی و تولید داشتیم، تصریح کرد: این تولید در هفت کشتارگاه استان به صورت شبانه انجام می شود.

اکبرنژاد اظهار کرد: ۵۰ درصد از تولید مرغ استان گیلان به صورت مازاد به استان های همجوار به خصوص استان تهران ارسال می‌شود.