«پاپیچ» در انزلی به روی صحنه رفت +گزارش تصویری

گیل خبر/ تئاتر پاپیچ کاری از آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی فریاد و به نویسندگی و کارگردانی جواد لاله دوست در انزلی به روی صحنه رفت.

تئاتر پاپیچ به نویسندگی و کارگردانی جواد لاله دوست در کارگاه نمایش اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بندرانزلی به روی صحنه رفت.

جواد لاله دوست در خصوص این اجرا گفت: این نمایش در حدود 95 دقیقه و با موضوع خشونت در خانواده است.

‌کارگردان این نمایش خاطر نشان کرد:سال گذشته یک کار به نام تئوری توطئه اجرا کردیم و نگاه من نگاه اجتماعی و خانوادگی است و مشکلات کوچکی که برای یک خانواده به وجود بیاید و می توان گفت اپیزود دومی از خشونت در خانواده است که اتفاقات کوچک باعث یک فاجعه در خانواده می شود و این نمایش ادامه راه همان تئوری توطئه است و یک خانواده سه نفره هستند که از ازدواج قبلی وارد این زندگی شده اند.این نمایش مانند تئوری توطئه یک نگاه روانشناختی به خانواده دارد و نگاه ناتورالیسم به بحث خانواده است و گذشته افراد در زندگی آینده آن ها تاثیرگذار است.دومین سالروز ازدواج سیاوش و نادیاست.هردو نفر درگذشته ازدواج ناموفق داشتند که منجر به طلاق شده.سیاوش از ازدواج اول پسری ۱۶ ساله به نام پویا دارد.بخاطر گذشته ناموفقی که سیاوش در خانواده داشته ،حالا بشدت با نادیا و پویا اختلاف نظردارد و این اختلافات زندگی جدید این دو را تحت شعاع قرار داده که به مرور این زندگی هم متزلزل می گردد.

لاله دوست تصریح کرد: ما تمرینات را از ده ماه پیش شروع کردیم و حتی تلاش کردیم در جو تمرین قرار بگیریم ولی به خاطر شرایط کرونایی مجبور می شدیم که کار را تعطیل کنیم تا بتوانیم یک فرصتی پیدا کنیم تا بتوانیم چند روزی اجرا کنیم.

کارگردان این نمایش خاطرنشان کرد: نمایش با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و با حضور ۳۰ تماشاگر برگزار می شود و از تماشاگران درخواست می کنیم فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را رعایت کنند. ما حتی می خواستیم این نمایش را در رشت برگزار کنیم ولی به خاطر نارنجی شدن وضعیت رشت فعلا صرف نظر کردیم.همچنین به منظور رعایت اصول بهداشتی، فروش بلیت‌ در گیشه صورت نمی‌گیرد و هماهنگی برای تهیه و رزرو بلیط از طریق شماره تلفن‌های ۰۱۳۴۴۵۴۳۸۶۶ و ۰۹۱۱۶۴۹۴۴۷۱ انجام می‌شود.

محمد رسائلی، شقایق آقامحمدی و امیرمحمد دشتوایی از بازیگران این نمایش هستند.

‌بهاره خوش پسند دستیار کارگردان، آسیه عسکرپور مدیر صحنه، مبینا فدایی نژاد منشی صحنه، دریا صیددوست طراح پوستر، جواد لاله دوست طراح صحنه، علیرضا آبیاری و حسین قانع ساخت دکور و دستیاران صحنه، بهروز ایرانی شعر، حسام فرجی و کیومرث خوش صفت عکاسان و مبینا فدایی نژاد امور تبلیغات و هماهنگی از دیگر عوامل این نمایش هستند.

نمایش پاپیچ از ۲۴بهمن ماه شروع شده و تا ۱ اسفند ماه ۹۹، ساعت ۱۸ در کارگاه نمایش اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرانزلی روی صحنه می‌رود.

عکس: علی سمرقندی