مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان خبر داد:
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۲۳:۰۴ چاپ
تأسیس بیمارستان ۶۴ تخت خوابی تأمین اجتماعی شرق گیلان در سال آینده

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: از شیوع کرونا تاکنون ۱۷۳۰ بیمار کرونایی در بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت بستری و درمان شدند.

رضا قنبرپور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره اهمیت کار رسانه‌ها اظهار کرد: خبرنگاری حرفه‌ای سخت و باذوق است و خبرنگاران، افرادی پویایی هستند.

وی با اشاره به حذف تدریجی دفترچه‌های تامین اجتماعی همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد و گفت: از اول اسفندماه سال‌جاری صدور دفترچه‌های تامین اجتماعی متوقف خواهد شد.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و چهارصد هزار بیمه شدگان تامین اجتماعی در گیلان یادآور شد: برخورداری از امکانات درمانی حق بیمه شدگان این سازمان است و تلاش داریم بسیاری از خدمات درمانی که تاکنون در این بیمارستان وجود نداشته را راه اندازی کنیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان از راه اندازی ساختمان جدید پلی کلینیک تخصصی دریایی انزلی خبر داد و گفت: این پلی کلینیک با اعتباری بالغ بر ۱۷۰ هزار میلیارد ریال تاسیس و همزمان با آغاز دهه فجر پذیرش بیماران در این پلی کلینیک شروع شد.

قنبرپور از پذیرش و ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در بیمارستان رسول اکرم از بدو شیوع کرونا تاکنون خبر داد و گفت: اختصاص یک بخش ۲۵ تخته و هشت تخت آی سی یو برای بیماران کرونایی در این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

وی از پر بودن بخش بیماران کرونایی در استان خبر داد و افزود: بیمارستان رسول اکرم سانتر کرونا نیست و بخش در نظرگرفته نیز در ابتدا برای بیمه شدگان تامین اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: از شیوع کرونا تاکنون ۱۷۳۰ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری و درمان شدند.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه بیمه شدگان تامین اجتماعی اکثرا مسن هستند و بخش سالمندی یکی از شلوغ ترین بخش در حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی است، گفت: توجه به سالمندان و ارائه خدمات در بخش بیماری های زمینه ای یکی از راهبردهای این سازمان است.

وی با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰ در استان گفت و اجرای ۳۰ برنامه و حذف ۷۰ میلیون نفر از مراجعه سالانه حضوری به تامین اجتماعی یکی از برنامه های مهم در این طرح است.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان ۶۴ تخت خوابی در شرق گیلان ادامه داد: این بیمارستان هم اکنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا یکسال آینده به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه در کل کشور ۷۳ بیمارستان تامین اجتماعی داریم گفت: ساخت بیمارستان تامین اجتماعی در غرب استان از برنامه های مهم در آینده است.

وی از افزایش ده تخت ان ای سی یو در بیمارستان رسول اکرم خبر داد و گفت: با افزایش تخت های آن ای سی یو در این بیمارستان از این پس بچه نارسی از این بیمارستان خارج نخواهد شد؛ بلکه در همین بیمارستان مراحل رشد و درمان انجام خواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه ۲۰ سال از تاسیس بیمارستان رسول اکرم رشت می گذرد گفت: یک ماه بعد از انتصابم در این پست دستور راه اندازی بخش حوادث، تروما و اورژانس را صادر کردم و تاکنون بیش از هزار نفر از نیازمندان درمان اورژانس، در این بیمارستان پذیرش شدند.

قنبرپور ادامه داد: بیمارستان رسول اکرم از پزشک مقیم جراح، ارتوپد و ... برخوردار است و در هر ساعت از شبانه روز خدمات درمانی به بیماران و بیمه شدگان ارائه می دهد.

وی از عقد قرار داد با بیمه تکمیلی آتیه سازان خبر داد و گفت: بیمارستان رسول اکرم از بیمارستان های درجه یک است و بیمه شدگان بصورت رایگان در این بیمارستان مراحل درمانی را می توانند طی کنند.

وی با بیان اینکه دو بیماری قلبی و عروقی و بیماری های گوارشی از بیماری های شایع در استان است، گفت: استارت تاسیس بخش آنژیوگرافی انزیوپلاستیک و جراحی قلب برای سال ۱۴۰۰ در بیمارستان رسول اکرم زده خواهد شد.

وی با بیان اینکه جراحی آب مروارید در این بیمارستان صورت می گیرد یادآور شد: راه اندازی بخش شبکیه در بیمارستان رسول اکرم طی سال آینده یکی از برنامه های مهم خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت و فواید طرح نسخه الکترونیکی گفت: ظرف سه ماه گذشته 450 هزار نسخه الکترونیکی در استان صادر شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: هزار و ۱۰۰ پزشک با ۱۵۰ دندانپزشک بیش از ۹۰۰ نفر نسخه نویسی الکترونیکی در استان داریم، این طرح بصورت تشویقی در حال حاضر اجرا خواهد شد یادآور شد: از سال آینده این طرح اجباری خواهد شد.

عکس: سعید کتمان