معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان:
۱۳۹۹/۱۱/۲۷ ۰۸:۴۰ چاپ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به سخنان اخیر وزیر بهداشت مبنی بر اینکه احتمالا ویروس جهش یافته در همه کشور پخش شده؛ گفت : ما رصد می کنیم و تا امروز نمونه ای از این ویروس پیدا نکردیم.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ دکتر آبتین حیدرزاده روز دوشنبه اظهار داشت: این امر به معنی این نیست که در استان ویروس یاد شده نیست از اینرو حتما همه باید پروتکل ها را با حساسیت رعایت کنیم.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ١١٠ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های گیلان بستری شدند،  اضافه کرد: اندکی روند ابتلا به بیماری در استان صعودی است که اصلا شرایط مناسبی نیست از اینرو توصیه ما به مردم رعایت پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه از ابتلا و انتقال کرونا است.

وی خاطر نشان کرد:  دورهمی در این استان افزایش یافته در حالی که این جمع ها در انتقال ویروس کرونا نقش بسزایی دارد واز مردم درخواست می شود که به هیچ وجه اینگونه اجتماعات را برگزار نکنند و در تجمعات نیز حضور نیابند.

وی بیان داشت: از طرفی شنیده می شود افرادی که کرونا مثبت شده اما در بیمارستان بستری نیستند، بستگان به عیادت آنان می روند.

وی تصریح کرد : مردم باید به شدت از اینگونه اقدامات پرهیز کنند زیرا هر تماس با بیمار کرونایی ممکن است منجر به بیماری چند نفر دیگر شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان اظهار داشت: اگر همه مردم در رعایت پروتکل ها با هم متحد شوند شرایط خوبی خواهیم داشت و می توانیم سال جدید خوبی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ماسک زدن بهترین اقدام پیشگیرانه است که بیرون از منزل باید انجام داده شود، خاطر نشان کرد: حتی اگر می توانیم بهتر است دو ماسک استفاده شود.  

هم اکنون ۴۴۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان کیلان بستری هستند.

بر اساس آخرین‌آمار اعلامی وزارت بهداشت؛ تاکنون یک میلیون و ۵۱۸ هزار و ۲۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۸ هزار و ۹۴۵ نفر رسیده است.

تاکنون یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۳ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند،  ۳۷۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۱۰ میلیون و ۴۸ هزار و ۸۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.