رئیس قوه قضائیه با اشاره به وضعیت رشت الکتریک گفت: این کارخانه می‌توانست به نگین این استان تبدیل شود ولی امروز به مخروبه‌ای تبدیل‌شده و به تیم قضایی دستور می‌دهم که به این پرونده‌ها بررسی کرده و تسریع در کار انجام شود.

گیل خبر/ به نقل از فارس؛ آیت‌الله ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جلسه شورای اداری گیلان در سالن اجتماعات دادگستری این استان با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) و روز مادر اظهار کرد: در ایام پیروزی انقلاب قراردادیم که در این پیروزی دست قدرت الهی بر همه قدرت‌های پوشالی فائق آمد.

وی با تقدیر از زحمات کادر برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: به خاطر مجاهدت برای سلامت مردم و مبارزه با ویروس منحوس از کادر درمان سپاسگزارم و از کمک‌های مؤمنانه مردم که لبیک به مقام معظم رهبری بود تقدیر و تشکر می‌کنم.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه راه پسرفت نداریم و باید همواره در همه عرصه‌ها حرکت به پیشروی باشد، تصریح کرد: همه باید درحرکت به‌سوی پیشرفت همراه باشند و رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای ما الگو هستند و با یک حرکت انقلابی در مقابل همه موانع ایستادگی می‌کردند.

رئیسی با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را بگیرد، افزود: باید با یک اراده پولادین جلوی همه موانع ایستاد که یکی از اصول آن اخلاص است همان کاری که شهدای کشور انجام دادند.

وی با بیان اینکه از اول انقلاب تاکنون در حوزه هسته‌ای و دفاعی بیشتر از سایر موارد اقتصادی و اجتماعی دچار تحریم و مشکل بودیم، گفت: امروز شاهدیم که در حوزه هسته‌ای و دفاعی بسیار توانمندیم و علی‌رغم همه تهدیدها و محدودیت‌ها، دانشمندان جوان و نخبه و نیروهای نظامی دشمن را مأیوس کردند ولی هنوز در زمینه‌های اقتصادی با مشکل مواجه هستیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به گزارش استاندار گیلان درباره مشکلات کارخانه‌های راکد و مواهب موجود در استان بیان کرد: گیلان دارای شخصیت‌های بزرگی مانند آیت‌الله بهجت بوده که از نعمت‌های جهان اسلام است و وجود مشکلات زیبنده گیلان نیست. 

رئیسی مهم‌ترین سرمایه این استان نیروهای جوان و کارآمد است که باید از وجود این نعمت خداوند را شاکر بود، گفت: وظیفه مسؤولین است که از نیروهای کارآمد و سرمایه‌های انسانی به نحو احسن استفاده کنند و بهره‌وری را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه رفع موانع تولید، حفظ جنگل به‌عنوان سرمایه ملی و غیره کاری شدنی است و اصلاً غیرممکن نیست، افزود: حفظ سرمایه‌ها و حل مشکلات ربطی به یک دولت و دو دولت ندارد و همه دولت‌ها و مسؤولین باید به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند و در صورت تخلف باید با آنان به جد برخورد شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی مسؤولین در گردنه حیران و در زمین‌های خدادادی برای خود مرکز تفریحی و ویلا ایجاد کرده و این تخلف است و باید برخورد صورت گیرد، گفت: در سال ۸۳ به خاطر بارش برف کارخانه پوشش به بهانه‌های واهی تعطیل و کارگران آن بیکار و سرگردان شدند که در این مسیر کم‌کاری و تخلفاتی صورت گرفت.

رئیسی با بیان اینکه صنعت گردشگری از صنایع مهمی است که باید به آن اهمیت داده شود، تصریح کرد: صنایع این استان و تالاب‌ها و پسماند و غیره از سرمایه‌های این استان است که برخی از این موارد به‌عنوان تهدیدی برای استان تبدیل‌شده و وظیفه حل این مشکلات بر عهده مسؤولین خود این استان است و نباید منتظر کسی از جای دیگری باشند تا مشکلات حل شوند.

وی با بیان اینکه در تغییر مدیران و دولت‌ها نباید کارها و پروژه‌ها و خدمات به مردم متوقف شود، گفت: آن چیزی که جوان ما را در دین‌مداری و توجه به انقلاب و کشور جذب می‌کند عملکرد مدیران ما است و هیچ‌کس حق سیاسی‌کاری ندارد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به وضعیت رشت الکتریک بیان کرد: این کارخانه می‌توانست به نگین این استان تبدیل شود ولی امروز به مخروبه‌ای تبدیل‌شده و به تیم قضایی دستور می‌دهم که به این پرونده‌ها بررسی کرده و تسریع در کار انجام شود و هیچ مانعی رو باید مانع بشناسیم و گزارش کارها باید مردم اطلاع‌رسانی شود.

رئیسی با بیان اینکه رهبری فرمودند که هیچ گرهی نیست که در کشور توسط جوانان حل نشود، افزود: ما می‌توانیم را تیپ و لشکرهای گیلانیان اثبات کردند و همه مشکلات نیز قابل‌حل است و نباید چشم و امید ما برای حل مشکلات به آن سوی دنیا باشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه با سازمان متخلف شدیدتر از افراد و مدیران متخلف برخورد می‌شود، گفت: همه سازمان‌ها باید خود را موظف به اجرای عدالت و خدمات‌دهی به مردم بکنند و مسائلی که مربوط به سازمان‌ها و تخلفات اداری است توسط قوه قضائیه بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی به تملک بانک‌ها درآمده‌اند، تصریح کرد: بانک‌ها منابع خوبی برای حل مشکل واحدهای تولیدی دارند و اشکالاتی که ساختارها است بعضاً مشکلات رفتاری است و مباحث ساختاری باید توسط نمایندگان در مجلس حل شود تا جلوی زد و بندها در تغییر کاربری‌های کارخانه‌ها گرفته شود.

رئیسی با بیان اینکه منابع طبیعی، دریا و جنگل در گیلان از ذخایر این استان است، افزود: مسؤولین منابع طبیعی در برخورد با متخلفان در حریم مواهب الهی با هیچ‌کسی نباید مسامحه نکنند و دست تخریب گران محیط‌زیست باید قطع شود.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه رهبری جهش تولید را شعار سال قراردادند، گفت: هر تولیدی در کشور یعنی تولید قدرت و نباید اجازه بدهیم که هیچ کارخانه‌ای تعطیل شود و کارخانه ابریشم که می‌توانست یکی از ظرفیت‌های این استان در تولید اشتغال و تولید ثروت باشد امروز تعطیل است و باید موانع سد راه این کارخانه برداشته شود.

وی با بیان اینکه ما در هیچ مسیری بن‌بست نداریم، تصریح کرد: بسیاری از دغدغه‌های مردم گیلان به دست ما رسیده و مطالعه کرده‌ایم و این مشکلات باید در استان حل شود و اگر برای مشکلی برای حل آن نیاز به کمک مرکز باشد ما نیز همراه مسؤولین استان هستیم تا موانع برطرف شود.