استاندار گیلان در جلسه شورای اداری با حضور رئیس قوه قضائیه:
۱۳۹۹/۱۱/۱۶ ۱۲:۳۰ چاپ

استاندار گیلان با اشاره به تسریع در روند اجرای پروژه های دارای اولویت در استان، گفت: پروژه راه آهن رشت- کاسپین و آزاد راه شمال تا سال آینده تکمیل و بهره برداری می شود.

گیل خبر/ به گزارش مهر، ارسلان زارع پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای اداری استان گیلان با حضور رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تاریخ تمدن استان به بلندای تاریخ ایران است، بیان کرد: گیلانی‌ها هیچگاه در برابر بیگانگان سر تعظیم فرود نیاوردند و با ذات دین اسلام آشنا شدند و آن را پذیرفتند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه گیلان به مامن فرزندان حضرت زهرا (س) تبدیل شد، افزود: این استان مؤسس نخستین حکومت شیعی در جهان یعنی آل بویه شد و در دوران معاصر نیز در تاریخ ایران زمین نقش آفرینی کردند که میرزا کوچک و سید یونس رودباری از جمله این شخصیت‌ها بودند.

وی با بیان اینکه علما و مفاخر زیادی در این سرزمین رشد یافتند، تصریح کرد: آیت الله بهجت فومنی، دکتر معین و پروفسور رضا و سایر بزرگان دینی و علمی، برای گیلان و ایران افتخار آفریدند.

۴۲۰ واحد تولیدی و صنعتی احیا شده است

زارع با اشاره به اینکه مسئولان استان در راستای تأمین امنیت و خدمت به مردم تلاش می‌کنند، عنوان کرد: همدلی و وحدت بین مردم و مسئولان استان حائز اهمیت است و مجموعه مسئولان استان تلاش دارند تعداد قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی و زیربنایی را تکمیل کنند.

استاندار گیلان اضافه کرد: تا سال ۱۴۰۰، پروژه‌های اولویت دار مانند آزاد راه قزوین- رشت و اتصال راه آهن رشت به کاسپین که تکمیل کننده بخش مهمی از کریدور شمال و جنوب است، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای دولت با همکاری و مشارکت بالای مردم و بخش خصوصی به ثمر می‌نشیند، گفت: هر ساله در مناسبت‌های مختلف این خدمات به مردم تقدیم می‌شود و امسال نیز در دهه فجر ۸۹۵ پروژه با اعتبار بیش از ۴ هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

استاندار گیلان با بیان اینکه تعامل بین مذاهب مختلف به حفظ امنیت و آرامش استان کمک می‌کند، تاکید کرد: مهم‌ترین هدف دشمنان ناامید کردن مردم است اما امید افزایی همواره مورد توجه مسئولان بوده و رتبه خوبی از لحاظ شاخص امنیت مانند کاهش سرقت مسلحانه، زورگیری، نزاع، درگیری و تجاوز به عنف داریم.

زارع ادامه داد: احیای واحدهای تولیدی و بازگشت کارخانجات تعطیل به چرخه تولید در دستور کار است که در این راستا در دو سال اخیر، ۴۲۰ بنگاه اقتصادی استان احیا شدند.

پرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی طی سه اخیر

وی با بیان اینکه واحدهای تحت تملک بانک‌ها از سال گذشته از ۱۱۷ واحد به ۹۱ واحد کاهش یافته است خاطرنشان کرد: کاهش بیشتر این میزان نیز در دستور کار است.

استاندار گیلان افزود: سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طی سه سال اخیر به واحدهای تولیدی پرداخت شد که گامی مؤثر در حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید است.

وی با بیان اینکه تعداد واحدهای تولیدی و خدماتی استان به ۲۱ هزار و ۴۶۹ واحد در سال جاری افزایش یافته است، ادامه داد: هزار و ۵۰ واحد موجود ارتقا ظرفیت یافتند که عمدتاً در حوزه کشاورزی فعال هستند.

زارع با بیان اینکه پرداخت ۸۲ درصدی تسهیلات حمایتی، رتبه نخست در جذب تسهیلات در سطح کشور را برای ما رقم زده است، گفت: گیلان در بخش کشاورزی ظرفیت‌های زیادی دارد که تولید محصولات باکیفیتی مانند برنج ما را ملزم می‌کند صنعت بسته بندی و صنایع تبدیلی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ۱۳ پروژه مهم عمرانی با اعتبار ۲۴۷ میلیارد تومان در دو سال اخیر شروع شده که بخشی از آنها در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.