در ایستگاه ۲۱ سفر‌های استانی رئیس قوه قضاییه، ۳۰۰ زندانی در گیلان آزاد شدند.

گیل خبر/ به نقل از صداوسیما؛ همزمان با سفر استانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به گیلان و در ادامه سیاست های حبس زدایی و خلوت کردن زندان ها در قوه قضاییه، 300زندانی آزاد شدند.


سفرهای استانی رئیس عدلیه در حالی به ایستگاه بیست و یکم رسید که برنامه های اصلی و جنبی آن دست آوردهای قابل توجهی داشته است؛ در این سفرها علاوه بر سرکشی رئیس دستگاه قضا از بخشهای مختلف دادگستری استانها و گفت و شنود با مدیران، قضات و کارکنان دادگستری، اقدامات ویژه ای مثل توجه به مشکلات بخش تولید، دیدار با اقشار مختلف مردم و آزادی زندانیان نیز رقم می خورد و حالا در حین سفر استانی به گیلان 300زندانی آزاد شدند.

بر این اساس با همکاری و برنامه ریزی ستاد دیه کشور بیش از 40زندانی جرائم غیر عمد و حدود 90نفر از زندانیان جرائم عمد خرد با کمک ستاد اجرایی و تعدادی نیز با استفاده از ظرفیت قانونی مرخصی پایان حبس آزاد شده و به آغوش خانواده های خود باز گشتند.

قوه قضاییه در دوره تحول، سیاست حبس زدایی و خلوت کردن زندانها را با سرعت بیشتری پیش برده و اخیرا نیز بر اساس دستورالعمل حجت الاسلام والمسلمین رئیسی طرح بزرگِ پایش و بررسی وضعیت زندانیان در کل زندان های کشور انجام شده تا هر فردی که وجود او در زندان ضروری نبوده و برای جامعه نیز خطری ندارد با رعایت شرایط و ضوابط قانونی آزاد شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code