حسن روحانی رییس جمهور، با اشاره به برخی اظهارات در خصوص بودجه گفت: من حیرت می‌کنم؛ برخی‌ها ۴۲۰۰ را ضرب می‌کند؛ بعد می‌گویند قیمت این جنس اینقدر نمی‌شود! عوارض و گمرک و جابجایی پول را کنار می‌گذارند و فقط ۴۲۰۰ را می‌گیرند!

گیل خبر/ به گزارش انتخاب، مهمترین اظهارات روحانی در جلسه هیات دولت به شرح زیر است: 

ما طبق قانون بودجه را به مجلس تقدیم کردیم؛ امسال مثل همه سال‌ها دولت در حد توان بهترین بودجه‌ای که می‌توانیت را تهیه کرد. توقع ما بود که بودجه به تصویب برسد. اینکه نمایندگان بودجه‌ای را تصویب یا رد کنند حق آنهاست

مصوبه کمیسیون تلفیق با لایحه دولت زمین تا آسمان فرق می‌کرد؛ اگر تصویب می‌شد آثار بسیار خطرناکی داشت. این که ماشین لوکس را از مناطق آزاد وارد کنیم و بعد با شرایطی اجازه ورود به سرزمین مادر بدهیم و برای عده‌ای رانت درست کنیم؛ خب اینجور که ما هم بلد بودیم بودجه بنویسیم!

پیام‌های مهمی را در بودجه دادیم ولی متاسفانه به این پیام‌ها توجه نکردند. نمی‌خواستیم در معادن کاری کنیم که طرف معدنش را تعطیل کند. ما نمی‌خواستیم قیمت سوخت را برای صنایع کشور ۵برابر کنیم؛ این یعنی درآمد؟! این یعنی تورم! تصمیمات کمیسیون تلفیق که معلوم بود چه می‌شود

در این بودجه دو ماه صحبت‌هایی شد، وعده‌هایی داده شد، تخریب‌هایی صورت گرفت که مورد انتظار ما نبود. می‌خواستیم این بودجه در صحن و کمیسیون تلفیق کامل‌تر شود.

متاسفانه اهدافی که داشتیم مورد توجه نمایندگان در کمیسیون تلفیق قرار نگرفت

من حیرت می‌کنم؛ برخی‌ها ۴۲۰۰ را ضرب می‌کند؛ بعد می‌گویند قیمت این جنس اینقدر نمی‌شود! عوارض و گمرک و جابجایی پول را کنار می‌گذارند و فقط ۴۲۰۰ را می‌گیرند!