وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با شبیه دانستن شرایط امروز جامعه با دوران جنگ، تاکید کرد جشنواره‌های هنری فجر می توانند فضای آرامش و اعتماد را در جامعه ایجاد کنند.

گیل خبر/ به گزارش خبرآنلاین، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر دیروز (دوشنبه ۱۳ بهمن) از دبیرخانه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بازدید کرد.

سیدعباس صالحی در این بازدید گفت: «اوایل امسال به دلیل شیوع کرونا، موضوع چگونگی جشنواره‌های فجر مطرح و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد. با شیوع کرونا شرایط خاصی پیش آمد و ابهامات و تردیدهای زیادی در این حوزه ایجاد شد.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر نقش فرهنگ و هنر بر زندگی مردم، تاکید کرد: «در زمان جنگ و دفاع مقدس و اوج جنگ و حملات دشمن، جشنواره‌های فجر برگزار می‌شد و کشور را به فضای آرامش و اعتماد می‌کشاند که هنر در کشور همچنان زنده است. بنابراین با این نگاه که ایام کرونایی هم اگر سخت‌تر نباشد، ولی بی‌شباهت به ایام جنگ نیست، صلاح ندانستیم جشنواره‌ها تعطیل شوند.»

او درباره جشنواره امسالِ موسیقی فجر توضیح داد: «گروه‌هایی که در این دوره از جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند از لحاظ تعداد، سهم قابل‌توجهی دارند. بخش رقابتی جشنواره هم با عنوان جایزه باربد، فضای خوبی ایجاد می‌کند. مسابقه ترانه هم از دیگر بخش‌های جشنواره موسیقی فجر است که می‌تواند فضایی را ایجاد کند که بتوانیم در حوزه الگویی، نمونه‌های تاثیرگذاری داشته باشیم و به معرفی و ترمیم مولف ترانه بپردازیم.»

سیدمجتبی حسینی (معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محمد اللهیاری (مدیرکل دفتر موسیقی)، حسن ریاحی (دبیر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر) و  اردوان جعفریان (مسئول بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی فجر) هم در این دیدار، گزارشی از مجموعه اقدامات سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر را ارائه کردند.

در پایان این دیدار، پوستر سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر رونمایی شد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code