معاون فنی علوم پزشکی گیلان، از افزایش ۱۵ درصدی تعداد بستری های کرونایی گیلان نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ بیمار جدید کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری شدند.

گیل خبر/ به نقل از ایسنا؛ دکتر مسعود نوروزی، با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۹۷ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی از افزایش ۱۵ درصدی تعداد بستری های کرونایی گیلان نسبت به هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه این افزایش ابتلا نتیجه عادی انگاری نسبت به بیماری و سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بازارها می توانند مکان خطرناکی برای انتقال کروناویروس باشند، خاطرنشان کرد: مردم و پیشه وران به فعالیت های اقتصادی وابسته هستند و نمی توانیم بازار را تعطیل کنیم، اما رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار باید جدی گرفته شود.

نوروزی، از فروشندگان و خریداران خواست حتما ماسک بزنند و اضافه کرد: فروشندگان باید در سامانه سلامت(salamat.gov.ir) ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند. همچنین استفاده از تهویه مناسب در فروشگاه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است.

وی از فروشندگان خواست در داخل فروشگاه لوازم ضد عفونی کننده و گندزدا و شست وشوی دست قرار دهند و یادآور شد: افرادی که وارد فروشگاه می شوند ملزم به استفاده از ماسک هستند. همچنین از مردم می خواهیم کمتر در بازارها باشند و در صورت تهیه وسائل مورد نیاز، زود از بازار خارج شوند.