مدیریت فعلی، میراث گذشته را ادامه نمی دهد!
۱۳۹۹/۱۱/۱۳ ۱۳:۰۰ چاپ

گیل خبر/ سرویس استانی: بعد از انقلاب نحوه گازرسانی به روستاها و شهرهای مختلف سرعت بیشتری گرفت و استان گیلان نیز از این رشد بهره خوبی برد، طوری که بنا به آمار حدود 98 درصد مردم استان گیلان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و تنها مناطقی در روستاهای صعب العبور و کوهستانی باقی مانده اند. مدیریت فعلی شرکت  گاز گیلان وقتی سکان هدایت این  شرکت را به دست گرفت که استان گیلان به عنوان منطقه سبز گازرسانی شناخته می شد و بیشتر باید در جهت توسعه کیفی گازرسانی و همچنین پروژه‌های کیفی متنوع اقدام می کرد . امری که با قطعی گاز پیاپی مناطق مختلف استان گیلان روند معکوسی پیدا کرده است.

در سال های گذشته  اولویت اداره گاز در زمستان این بود که گاز در این فصل  به هیچ عنوان قطع نشود، اما  امروز شاهد قطع موقت گاز به بهانه های مختلف در فصل سرد زمستان هستیم. امری که نشان می دهد  اداره گاز گیلان اولویت های خود را تغییر داده است. همین آبان امسال بود که وزیر نفت با قاطعیت اعلام کرد که  «در هیچ شرایطی اجازه قطعی گاز خانگی را در زمستان پیش رو نخواهیم داد» مشخص نیست پس قطعی پیاپی گاز در استان گیلان با دستور مقامات بالادستی صورت می گیرد یا به صورت سرخود انجام می شود.

در روزهای 6، 14، 23، 28 دی، 5 و 12 بهمن قطعی گاز در مناطق مختلف استان اعلام شده است. در هیچ کدام از اطلاعیه ها نیز به مساله کمبود سوخت نیروگاه ها و یا پرمصرفی مردم اشاره نکرده است. پس مشخص است که نمی توان مردم را در این زمینه مقصر دانست. با این حال مشخص نیست چرا در فصل زمستان به یاد تعمیرات و توسعه افتاده اند و نگران سردی منازل مردم و از بین رفتن حقوق شهروندی آن ها نیستند. با ادامه چنین روندی تمام تلاش های مثبت دولت برای گازرسانی در مناطق مختلف به نحوه دیگری  توسط مردم استنباط می شود و مدیریت فعلی تمام هزینه های صورت گرفته را با چنین تصمیم گیری هایی به باد فنا می دهد.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code