همزمان با نخستین روز دهه فجر انقلاب اسلامی سه واحد صنعتی در گیلان با ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری با حضور استاندار ، فرماندار رشت، رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

گیل خبر/ به نقل از ایرنا؛ نخستین شرکت مورد افتتاح، رایان بهتاش مومن تولید کننده انواع قطعات و ظروف پلاستیکی همچون سینی نشا برای کشت مکانیزه برنج با سرمایه گذاری بیش از ۲۷ میلیارد تومان و اشتغال ۲۷ نفر می باشد .

 دومین واحد با سرمایه گذاری حدود ۲۵ میلیارد تومان و اشتغال هشت نفر بود. این شرکت تولید کننده اسکلت فلزی سبک (LSF) قابل استفاده جهت جایگزینی اسکلت های معمولی در انواع ساختمان ها بوده و هزینه آن در مقایسه با سازه های معمولی یکسان است با این تفاوت که این سازه، مقاوم در برابر زلزله های شدید است.
 سومین واحد شرکتی دانش بنیان تحت عنوان "اندیشه شمال" تولید کننده عایق حرارتی ژاکتی توربین حرارتی با سرمایه گذاری بیش از ۱۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۴ نفر است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان  در حاشیه افتتاح این  واحدهای صنعتی در استان از افتتاح ۲۸ واحد صنعتی در این ایام خبر داد.

فرهاد دلق پوش افزود: درمجموع این ۲۸ واحد؛ با اشتغال ۵۷۹ نفر و سرمایه گذاری بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.

وی همچنین از رشد ۲۰ درصدی پروانه های صنعتی استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته  خبر داد. 

وی تصریح کرد:   طی ۱۰ ماه  امسال ۱۶۳ واحد پروانه بهره برداری اخذ نموده اند که پیش بینی می شود طبق برنامه ریزی انجام شده؛ تا انتهای سال این عدد به بیش از۱۷۰ واحد تولیدی در گیلان خواهد رسید.

طی دهه فجر ۸۹۵ پروژه در گیلان به بهره برداری می رسد.