شهردار رشت از افتتاح پروژه های شهری و رونمایی از سه خودروی نردبان و پلاتفرم آتش نشانی با ارزش تقریبی هزار و ۶۳۹ میلیارد ریال به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

گیل خبر/ به گزارش ایلنا، سیدمحمد احمدی در جمع خبرنگاران با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر به تشریح برنامه‌های شهرداری و افتتاح پروژه‌های شهری در این ایام پرداخت و اظهار داشت: این پروژه ها با ارزش تقریبی ۱۶۳۹ میلیارد ریال در ایام الله دهه مبارک فجر توسط شهرداری رشت افتتاح می‌شوند.

شهردار رشت از افتتاح پروژه بهسازی آرامگاه دکتر حشمت و کلینیک تخصصی درمانی کانون هموفیلی با ارزش ۱۷ میلیارد ریال خبر داد و بیان کرد: این دو پروژه که از مطالبات شهروندان است همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به بهره برداری می‌رسند.

وی با اشاره به اجرای عملیات پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی شهر رشت با ارزش تقریبی ۷۵ میلیارد ریال گفت: پروژه جمع آوری و هدایت ‌آب‌های سطحی شهر رشت، مسیر قلی پور - معلم در دو فاز انجام شده است که قرارداد فاز اول آن در سال ۹۴ منعقد و لوله گذاری آن به طول ۲هزار و ۲۶۵ متر انجام شد.

احمدی افزود: فاز دوم این پروژه نیز با لوله گذاری به طول ۶۳۰ متر در خرداد ۹۷ آغاز شد اما به دلیل مطالبات مالی و عدم صدور مجوزهای لازم، مدتی متوقف ماند که در ماه های اخیر با شروع به کار مجدد تا ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی تکمیل دیوار حفاظتی گابیونی رودخانه زرجوب در رودبارتان و همچنین دیوار حفاظتی رودخانه های شهر رشت در جاده لاکان با ارزش تقریبی ۲۷ میلیارد ریال را از دیگر پروژه ها اعلام و تصریح کرد: پروژه دیوار حفاظتی گابیونی رودخانه زرجوب در رودبارتان در شش ماهه اول سال ۹۸ فعال شد. بخشی از پروژه با اعتبارات داخلی و بخشی دیگر از محل اعتبارات دولتی (بازآفرینی) اجرا شد که با انجام عملیات انحراف مسیر رودخانه، تسطیح مسیر، بوته کنی و دیوارگذاری پروژه تکمیل گردید.

شهردار رشت افزود: پروژه احداث دیوار حفاظتی حاشیه رودخانه های شهر رشت نیز مهرماه سال ۹۵ آغاز شد اما به دلیل عدم پیگیری لازم و مطالبات مالی مدتی متوقف شد که با تلاش مجموعه شهرداری، در دهه مبارک فجر به پایان می رسد.

احمدی به بازگشایی خانه میرزا در دهه فجر اشاره کرد و گفت: خانه میرزا با هزینه کرد ۱۰ میلیارد ریالی بازسازی، مرمت و بازآفرینی محتوایی شد.

وی با اشاره به افتتاح سالن ورزشی شهید کامران ملک پور در دهه فجر اعلام کرد: این سالن ورزشی با مساحت ۷۰۰ متر مربع در محله‌ باقرآباد رشت با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال بازسازی و آماده بهره برداری است.

شهردار رشت از رونمایی سه خودروی نردبان و پلاتفرم آتش نشانی خبر داد و گفت: این خودروها دارای نردبانی به طول ۴۲ تا ۵۵ متر هستند که به مبلغ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خریداری شده اند که در دهه فجر از آنها رونمایی می شود.

وی در پایان به اجرای برنامه‌های فرهنگی دهه فجر توسط شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: ۲۲ برنامه فرهنگی نیز برای دهه مبارک فجر برنامه ریزی شده است که در طول این ایام اجرا می شود

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code